پرداخت ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان صنایع دستی قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین از پرداخت بیش از ۱۹ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات کرونا در حوزه صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش پرسون؛ سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین، با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولید‌کنندگان صنایع‌دستی برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به فعالان این حوزه به دلیل شیوع بیماری کرونا، از آغاز امسال تا کنون مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات به ۲۳۶ نفر از متقاضیان حوزه صنایع‌دستی پرداخت شده است.

حصاری اظهار کرد: در سطح استان تعداد ۳۲۲ پرونده درخواست تسهیلات با اشتغال ۱۳۳۹ نفر و مبلغ درخواستی ۱۴۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال تا کنون در رسته صنایع‌دستی سامانه کارا – تسهیلات کرونا – ثبت نام کرده‌اند که ۲۳۶ پرونده متقاضی با اشتغال ۲۴۲ نفر تسهیلات خود را دریافت نموده و باقی پرونده‌ها در دست بررسی بانک عامل قرار دارند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین افزود: هنرمندان صنایع دستی می توانند با ورود به سامانه کارا برای ثبت نام و استفاده از تسهیلات کرونا با کارمزد ۱۲ درصد تا پایان مهرماه اقدام نمایند.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه این تسهیلات بخشی از خسارات وارد شده به هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی استان در دوره شیوع کرونا جبران شده و بار دیگر شاهد فعالیت کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و رونق بازار این حوزه در سطح استان باشیم.

208406