سرلشکر سلامی در دیدار با وزیر بهداشت:

فعال کردن تمام ظرفیت های درمانی/ سپاه آرایش جنگی گرفته است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه آرایش سپاه برای مقابله با کرونا آرایش جنگی است، گفت: امکانات سپاه ازقبیل بیمارستان‌های صحرایی، سیار و توان بسیج جامعه پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قراردارد.

به گزارش پرسون؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست وزیر و معاونان وزارت بهداشت، اظهارداشت: میدان مبارزه با کرونا، آزمایش بسیار بزرگی بود که جامعه پزشکی و درمانی را با مفاهیم خیلی زنده و زیبا و درخشانی مثل شرافت، فداکاری، وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی معنا بخشید و به تصویر کشید. تصور من این است که خیلی در ارتفاع بخشیدن شخصیت جامعه پزشکی مؤثر بود و همچنان این تأثیر برقرار است.

وی با بیان اینکه یک حماسه خلق شده است و چیزی فراتر از یک کار حرفه‌ای است، گفت: تلاش‌های حرفه‌ای ارزشمند است اما این تلاش‌های حرفه‌ای با معانی دیگری پیوند می‌خورد که از آن گذشت، ایثار، ترجیح دادن حیات دیگری برخود و فداکردن سلامت خود برای سلامت بخشیدن به جامعه معنا می‌شود بسیار زیبا است و یک فرهنگ خیلی درخشان و برجسته در جامعه ما در حال شکل گیری است.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: کسانی که در عرصه درمان کرونا نقش قوی ایفا کردند خیلی در آفرینش این بعد از فرهنگ جامعه که یک بعد افتخارآفرینی است و اصلاً تراز شخصیت ملی ما را در سطح نظام بین الملل بسیار بالا برد و بهبود بخشید و افتخار آفرید؛ بنابراین وظیفه خود می‌دانیم که در کنار وزارت بهداشت که پرچمدار بزرگ سلامت کشور هستند و این مسیر درخشان را باز کردند و به جامعه هم تعادل و هم آرامش و ثبات و امنیت روحی و روانی بخشیدند؛ باشیم.

وی ضمن تشکر از وزیر بهداشت و معاونان وی گفت: می‌دانیم که کارهای پزشکی چقدر خستگی دارد و البته فقط می‌دانیم و حس کردن آن متفاوت است و کاملاً قابل مقایسه است با افتخارات بزرگی که در دوران پرافتخار دفاع مقدس خلق شده است و هیچ تفاوتی نمی‌کند. شاید این صحنه خیلی سخت‌تر از دفاع مقدس باشد که این آزمایش هم افتخار آمیز و سرافرازانه برای نظام و جامعه پزشکی ما بوده است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این یک واقعیت است که جامعه پزشکی ما چگونه در مبارزه با کرونا تلاش کردند و ما صمیمانه از وزارت بهداشت و همه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان‌ها و ستادهای استانی کرونا و خصوصاً کادرهای درمانی که در خط مقدم این نبرد بزرگ و جهانی درگیر هستند قدردانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: این مبارزه بسیار ارزنده است و مطمئن هستم ملت ایران قدر این مساله را می‌داند اما آنچه مهم‌تر است اینکه تلاش‌ها در لوح الهی محفوظ و ثبت است و ضامن سلامت و سعادت این عزیزان در دنیا و سعادت اخروی و ابدی همه عزیزان خواهد بود. وظیفه خود دانستم به نیابت از همه پاسداران و بسیجیانی که در کشور از انقلاب و نظام و امنیت کشور دفاع می‌کنند این تشکر و ارادت صمیمانه را به همه عزیزان کادر پزشکی و شهدای والا مقام این حوزه تقدیم کنم و درود می‌فرستیم بر آنها و آرزو داریم با شهدای کربلا محشور شوند.

سرلشکر سلامی یادآور شد: قطعاً یاد آنها در حافظه مردم ثبت خواهد شد و نقش‌های ماندگار آنها همیشه جاودان خواهد بود و مثل یک سلسله ستارگان درخشان همیشه در سپهر افتخارات ایران خواهند درخشید و شایسته است که همه ارادت را نثار و تقدیم به روح پرفتوح آنها کنیم.

فرمانده کل سپاه همچنین تصریح کرد: پیرو فرمایشات گذشته و فرمایشات اخیر و جدید رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا باز هم اعلام کنیم که با همه ظرفیت‌هایی که چه در سطح بیمارستان‌های ثابت و سیار و چه در سطح بسیج جامعه پزشکی سپاه در اختیار داریم کاملاً مهیا هستیم.

سرلشکر سلامی در پایان با تاکید بر اینکه آرایش امروز ما آرایش جنگی برای مقابله با کرونا است گفت: تمام امکانات سپاه از قبیل بیمارستان‌های صحرایی، سیار و توان بسیج جامعه پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد تا ما بتوانیم با این ویروس منحوس مقابله کنیم. همچنین سپاه آماده پذیرش نقش‌های جدیدتر در این میدان است.

207921