پرداخت نیم ‌درصد درآمد شهرداری‌های زنجان به کتابخانه‌ها افزایش یافت

استاندار زنجان گفت: سال گذشته پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌های زنجان به کتابخانه‌های عمومی این استان بیش از ۱۰۰درصد رشد یافت که این موضوع حاکی از جدیت پیگیری‌ها در این خصوص است.

به گزارش پرسون؛ فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان ضمن قدردانی از عملکرد شهرداران شهرهای استان در این خصوص، افزود: وصول اعتبارات استانی شهرداری‌های استان منوط به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی است.

بر اساس قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۸۲، شهرداری‌ها مکلف هستند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان از محل نیم درصد درآمد شهرداری های استان به انجمن های کتابخانه عمومی پرداخت شد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در این شرایط لازم است در حوزه کتاب و کتابخوانی با هدف گذاری مشخص برنامه ها دنبال شود.

حقیقی همچنین به لزوم برگزاری برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: هدف اصلی باید این باشد که در شرایط کرونایی راهکاری پیدا کنیم تا رغبت مردم به مطالعه بیشتر شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت ساخت کتابخانه در مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: توسعه کتابخانه ها در این مناطق ثمرات زیادی را در پی خواهد داشت.

مبارزه با کرونا کار فرهنگی و اجتماعی هم می طلبد

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا انتظار از حوزه های فرهنگی و اجتماعی این است تا نقش خودشان را نشان دهند، گفت: متاسفانه سرعت حوزه های فرهنگی و اجتماعی در این خصوص در استان کم است.

حقیقی افزود: با تولید محتواهای مختلف در قالب کلیپ و یا سایر فرآورده ها می توان در زمینه اطلاع رسانی کارهای موثری را در زمینه مقابله با کرونا انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا علاوه بر کارهای درمانی و پشتیبانی، کار فرهنگی و اجتماعی هم می طلبد.

استاندار زنجان به موفقیت های به دست آمده در این استان در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی اشاره کرد و گفت: اکنون علاوه بر تامین نیاز داخلی، به سایر استان ها نیز صادرات داریم.

منبع: ایرنا

207899