وقف جدید در چهارمحال و بختیاری؛

۴ وقف جدید در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت چهار وقف جدید در استان در سال جاری خبر داد و گفت: این وقف‌های جدید به ارزش ۸۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش پرسون؛ حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در آستانه هفته وقف با اشاره به اهمیت وقف در خصوص رفع مشکلات و نقش اقتصادی و اجتماعی آن در جامعه افزود: برای تببین جایگاه وقف و همچنین فرهنگسازی در خصوص وقف با نیت‌های مشخص، در خصوص رفع مشکلات روز در استان ضعیف عمل شده است.

وی اظهار داشت: تامین شغل، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، رفع مشکلات اقتصادی و همچنین درمان و تامین اقلام بهداشتی در زمان شیوع ویروس کرونا، از مهمترین نیازهای امروز است که نیت واقفان به سمت رفع این مشکلات سوق داده شود.

به گفته وی، در چهارمحال و بختیاری بیش از یکهزار و ۳۰۰ موقوفه با سه هزار و ۳۶۰ رقبه ثبت شده است که ۶۹۰ رقبه از این تعداد کشاورزی و ۴۵۰ رقبه تجاری است ، که نقش موثری در اشتغالزایی ایفا می‌کند.

امیری افزود: ترویج فرهنگ وقف مشارکتی، و همچنین شرکت دادن عمومی مردم در طرح مشارکتی وقف حضرت زهرا(س) و خرید اوراق وقفی به نام خود، اجرای برنامه‌های مجازی در امامزادگان و توزیع بسته‌های بهداشتی در بین مردم از مهمترین برنامه‌های هفته وقف در استان است.

دهه وقف همزمان با دهه آخر صفر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

207898