معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تاکید کرد:

کشتی خوزستان باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کند

ابراهیم نصیری با اشاره به اینکه کشتی خوزستان باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کند، گفت: خوزستان قطب بلامنازع کشتی کشور به شمار می‌رود و هر ساله کشتی‌گیران جدیدی را به عرصه ملی معرفی می‌کند که برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ ابراهیم نصیری، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، در نشست انتخاب پنج شهرستان عضو مجمع انتخابات هیات کشتی استان ،اظهار کرد: پذیرفتنی نیست که کشتی خوزستان با همه افتخارات خود در سطح ملی، آسیایی و جهانی تنها ۱۲ رئیس هیات شهرستانی داشته باشد که انتظار داریم هر چه سریعتر تکلیف ۱۵ هیات شهرستانی دیگر مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه کشتی خوزستان باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کند، افزود: خوزستان قطب بلامنازع کشتی کشور به شمار می‌رود و هر ساله کشتی‌گیران جدیدی را به عرصه ملی معرفی می‌کند که برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند.
نصیری عنوان کرد: باید تلاش کنیم که ۲۷ رئیس هیات در کشتی خوزستان داشته باشیم و وضعیت این رشته را به سمت شرایط مطلوب پیش ببریم؛ که البته با توجه به اینکه کشتی خوزستان در تمام رده‌های سنی قهرمان کشور است، نگاه ویژه‌ای به این رشته مدال آور داریم.
در ادامه اردوان صاحب، سرپرست هیات کشتی خوزستان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما سر و سامان دادن به هیات‌های شهرستانی است و تلاش می‌کنیم تمام هیات‌های شهرستان‌ها را فعال کنیم تا علاقه مندان بیشتری جذب این رشته شوند.
وی گفت: پیشکسوتان همه کاره کشتی هستند و هرچه داریم از آنها است؛ به این منظور قصد داریم با اتحاد و همدلی پیشکسوتان، کشتی استان را در جایگاه بهتری قرار دهیم.
صاحب عنوان کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در کشتی بوده، قهرمانان بسیاری هم در این رشته در استان حضور دارند و مدعی هستند که باید وقت بیشتری برای این رشته بگذاریم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما توسعه کشتی آزاد خوزستان است و در این راستا برنامه ریزی های خوبی انجام داده‌ایم، اذعان کرد: سه تفاهم نامه در راستای احیای کشتی آزاد با هیات های کشتی مازندران، کرمانشاه و همدان بسته ایم و بنا داریم کشتی آزاد را توسعه دهیم.
در پایان، شهرستان‌‌های شوشتر، ماهشهر، مسجدسلیمان، خرمشهر و رامهرمز به عنوان پنج عضو مجمع و شهرستان های سوسنگرد و اندیمشک به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

207854