خبرنگار پرسون مطرح کرد:

استعفایی سوال انگیز در مجتمع بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه

در روزهای اخیر، خبر استعفای دکتر علی سروش رئیس مجتمع بزرگ بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، آن هم در شرایطی که استان کرمانشاه در وضعیت قرمز و خطرناک کرونایی قرار دارد و در این میان، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) یکی از مهمترین مراکز ویژه بستری و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی استان کرمانشاه و استان های همجوار است؛ نگرانی و سوالهای متعددی را ایجاد کرده است.

کرمانشاه- پرسون؛ اصول رسانه ای ایجاب می کند که اهالی رسانه هم نقاط ضعف مسئولان را منصفانه نقد کنند و هم از عملکرد مثبت و مناسب مسئولان غافل نشوند.
مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه با وجود نقاط ضعفی هم که دارد، یکی از بیمارستان های مطرح و بزرگ از لحاظ اعتبارِ بخش های درمانی، آموزشی و تحقیقاتی در کشور است که سروش در ارتقای این مجتمع بیمارستانی سهم و نقش قابل توجهی داشته است.
از مهمترین اقدامات وی می توان به این موارد اشاره کرد:
- برنامه توسعه اورژانس با توسعه حدود ٧٠ تخت و ١٢ تخت ICU در اورژانس و نصب دستگاه سی تی اسکن مخصوص اورژانس
- ساخت مرکز مدیریت سکته حاد مغزی شامل اطاق عمل هایبرید، هشت تخت آی سی یو ویژه بیماران سکته مغزی، با نصب دستگاههای آنژیوگرافی بای پلین، ام آر آی 3 تسلا و خرید سی تی آنژیو ٢٥٦ اسلایس
- ساخت بخش بیماران بین الملل در راستای توریسم سلامت
- تکمیل و راه اندازی بیمارستان گلستان
- راه اندازی مرکز نسیم جهت بیماران سل مقاوم به درمان
- ساخت مرکز جامع سرطان با تجهیز حداقل چهار دستگاه رادیوتراپی که خود یک بیمارستان بیش از ٢٠٠ تخت خوابی خواهد شد.
- طرح جامع محوطه سازی و زیبا سازی بیمارستان
- طراحی سیستم تصفیه خانه فاضلاب که منابع مالی تأمین شده و در حال برگزاری مناقصه است
- اضافه شدن بیش از ٣٠ هکتار از زمین های منابع طبیعی و إلحاق آن به بیمارستان و احداث پارک جنگلی و جاده سلامت برای بیماران و پرسنل از حدود ٦ سال پیش
- ساخت همراه سرا برای بیماران با مشارکت یک خیر گرانقدر کرمانشاهی
در اینجا 2 سوال مهم را باید مورد توجه قرار داد:
نخست آنکه آیا در این شرایط بحرانی کرونا، کنار رفتن مدیری با این شرایط به صلاح هست؟! و سوال دوم اینکه چه علت یا علت هایی باعث استعفای رئیس مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) شده است؟! البته انتظار می رود متولیان مربوطه به دنبال مشخص شدن پاسخ این سوال باشند.
رسول مرادی- استان کرمانشاه

207806