کاروان «مهر با نشاط» در سمنان به راه می‌افتد/ از ترس کرونا در چاه چاقی و بی‌تحرکی نیفتیم!

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان سمنان خریداری شده و کاروان «مهر با نشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس استان به راه می‌افتد.

به گزارش پرسون؛ علی‌رضا حاج‌قاسمی، با اشاره به فقر حرکتی دانش‌آموزان، فرهنگیان و عموم خانواده‌ها در ایام همه‌گیری ویروس کرونا اظهار کرد: نیمی از جمعیت ایران دچار کم‌تحرکی و بخش اعظمی از جمعیت کشورمان هم دچار اضافه وزن هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: باید دانش‌آموزان را به حرکتی واداریم که سلامتشان را حفظ کند و از این‌رو، محتواهایی در بسته‌های آموزشی برای ارائه در شبکه شاد، آماده شده است که در فضای مجازی نیز پخش می‌شود و در اختیار معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد.

حاج‌قاسمی اضافه کرد: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان سمنان خریداری شده و در مدارسی که نیازمند این تجهیزات هستند، توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه کاروان «مهر با نشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس استان سمنان به راه می‌افتد، ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی، احیای ابلاغ معلمان تربیت‌بدنی اقدام خوبی بوده که انجام شده است.

وی با اشاره به تجهیز اتاق ورزش برای توجه به سواد حرکتی در شهرستان‌های استان سمنان، افزود: این اقدام انجام شده است تا الگویی برای مدارس سایر نقاط کشور شود.

حاج‌قاسمی افزود: باید مراقبت کنیم تا از ترس کرونا در چاه چاقی و بی‌تحرکی نیفتیم؛ تقویت سیستم ایمنی بدن در مواجهه با ویروس کرونا بسیار مهم است و باید به آن توجه شود؛ همچنین مسابقات ورزشی فیزیکی دانش‌آموزان در استان سمنان تعطیل و به‌ صورت مجازی طراحی شده که به‌ زودی به مدارس سراسر این استان ابلاغ می‌شود.

منبع/ فارس

207710