رئیس شورای شهر شیراز:

دولت نه تنها کمکی به شهرداری‌ها نمی‌کند بلکه کمک‌ هم دریافت می‌کند

رئیس شورای شهر شیراز گفت: برخلاف گذشته و برخلاف تمام دنیا، در حال حاضر دولت نه ‌تنها کمکی به شهرداری‌ها نمی‌کند بلکه از این نهاد کمک‌هایی هم دریافت می‌کند.

فارس – سایت خبری پرسون؛ سید عبدالرزاق موسوی یکشنبه ٢٠ مهر در بازدید از منطقه دو شیراز که با حضور ناظر شورا در این منطقه، شهردار منطقه دو، یاوران شورا و جمعی از شهروندان برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلاتی که شهروندان و یاوران شورا مطرح می‌کنند، مربوط به شورا و شهرداری نیست و تنها راهکار این است که با رایزنی و ارتباط با دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر، خواسته‌های مردم را پیگیری کنیم.

رئیس شورای شهر : به مدیران شهرداری شیراز که در مدیریت منابع مالی محدود نهایت امانت‌داری را به خرج می‌دهند توصیه کرد که هیچ کاری بدون توجیه فنی و کارشناسی اجرا نشود و از تجارب شهرهای دیگر کشور و بلکه شهرهای مشابه دنیا، بهره‌برداری کنند.

موسوی با اشاره به مشکلات یاوران شورا در منطقه دو، مسائل یاوران را ریشه‌ای و اساسی‌تر از از این موضوعات دانست و تأکید کرد: مشکل قانونی یاوران شورا باید به طور اساسی حل شود؛ مانند تمام دنیا که اداره محلات به خود محلات و شورای آنها واگذار می‌شود، در کشور ما هم شورای محلات باید احیا شود و به رسمیت شناخته شود.

او با یادآوری فرمایشات و مواضع امام خمینی (ره) در این خصوص، وضعیت فعلی در خصوص نهاد شوراها و یاوران شورا را سلیقه‌ای و بدون ضابطه خواند و خاطرنشان کرد: تنها بستری که برای مشارکت مردم وجود دارد شوراهاست که شروع آن از محلات است؛ شورای محلات باید در مجلس مصوب شود، انتخابات قانونی در محلات برگزار شود و اختیارات قانونی هم به آنها واگذار شود.

یاوران شورا بدون منت یاریگر مردم هستند

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه 2 نیز با تقدیر از همکاری یاوران شورا در این منطقه، گفت: همان‌طور که ایثارگران در دفاع مقدس برای هر وجب از این سرزمین بدون منت جان‌فشانی کردند، امروز هم یاوران شورا بدون منت یاریگر مردم هستند .

وی با اشاره به گستردگی و حساسیت‌های فراوان در منطقه دو شیراز، گفت: بخش قابل توجهی از بافت فرسوده شهر در این منطقه است و از همین رو آسیب‌های اجتماعی زیادی همواره در کمین ساکنان این منطقه است.

مقیمی خاطرنشان کرد: شهر یک موجود زنده است و اگر به بافت فرسوده شهر خدمات به موقع و به شکل مطلوبی نرسد، هزاران مشکل و معضل اجتماعی مضاعف در تمام شهر ایجاد می‌شود.

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه دو از یاوران و شهروندان درخواست کرد که شهردار جدید این منطقه را در اجرای برنامه‌های خود برای رفع نیازها و کاهش آسیب‌های منطقه، کمک کنند.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207648