‍ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

تمامی پروتکل های بهداشتی در پایانه ها و خودروهای حمل و نقل بین شهری رعایت می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، دلیل کاهش سفرها و جابجایی مسافران در نیمه اول امسال را شرایط بیماری کرونا و همچنین محدودیت‌ها در ایام نوروز دانست و عنوان کرد: بسیاری از مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دادند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌ها و خودروهای حمل و نقل بین شهری رعایت می‌شود. 

کرمانشاه_ پرسون؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در گفتگو با خبرنگار ما با ذکر جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار مسافر در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان، از کاهش ۴۲٪ جابجایی مسافران در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

کرمی افزود: در شش ماهه اول سال یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان کرمانشاه جابجا شدند، درحالی‌که این عدد در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۷۱ هزار نفر بوده است.

تعداد جابجایی مسافران توسط مینی بوس ها کاهش داشته است
مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان، از کاهش ۲۹ درصدی تعداد سفرهای صورت گرفته در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۵ هزار سفر، در شش ماهه سال گذشته داشته ایم که امسال به ۱۴۵ هزار سفر رسیده و بیشترین تعداد جابجایی مسافر و به تبع آن کاهش مساف مربوط به مینی‌بوس‌ها می باشد و در شش ماهه امسال ۴۸۵ هزار نفر در کرمانشاه، توسط مینی‌بوس‌ها جابجا شدند که این میزان از سال گذشته ۴۹ درصد کمتر می باشد؛ که این رقم از ۵۷ هزار سفر در نیمه اول سال گذشته به ۳۰هزار سفردر شش ماهه امسال رسیده است.
کرمی خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال جاری ۲۸۶هزار نفر نیز توسط اتوبوس‌ها جابجا شدند که کاهش ۴۸ درصدی جابجایی مسافران اتوبوس را نیز داشته ایم و تعداد سفرهای اتوبوسی نیز با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۸ هزار مورد در شش ماهه امسال رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: در این مدت ۳۷۳ هزار نفر نیز در قالب ۹۶ هزار سفر توسط خودروهای سواری جابجا شدند، که کاهش ۱۹ درصدی مسافران و کاهش ۱۹ درصدی سفرهای بخش سواری را نیز در شش ماهه امسال شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه دلیل کاهش سفرها و جابجایی مسافران در نیمه اول امسال را شرایط بیماری کرونا و همچنین محدودیت‌ها در ایام نوروز دانست و عنوان کرد: بسیاری از مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دادند و در صورت لزوم با خودرو شخصی سفر می‌کنند؛ هم اکنون همه ناوگان حمل و نقل برون شهری و پایانه‌های کرمانشاه فعالند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌ها و خودروهای حمل و نقل بین شهری رعایت می‌شود.

کرمی تاکید کرد: در استان کرمانشاه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۸۹۰ دستگاه سواری در بخش ناوگان حمل و نقل برون شهری فعال می باشد.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

207599