نماینده ولی فقیه در کردستان:

هر کسی بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد مزدور دشمن است

نماینده ولی فقیه در کردستان به تقدیم بیش از یک هزار شهید توسط مردم مریوان برای دفاع از انقلاب اسلامی اشاره و آن را سند محکمی برای ایستادگی آنان دانست و گفت: هر کسی بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه افکنی کند مزدور دشمن است.

به گزارش پرسون؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های مریوان و سروآباد اظهار داشت: ایثار و از خودگذشتگی مفهومی متعالی است که فهم آن از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

وی تقدیم بیش از یک هزار شهید برای حفظ انقلاب اسلامی توسط مردم مریوان را بیانگر این موضوع مهم دانست که ایشان انقلاب را از خود می‌دانند و پای آن ایستاده‌اند.

حجت الاسلام پورذهبی مکتب نبوی را حاوی دستورات بسیار ارزنده‌ای برای راهنمایی انسان دانست که دلپذیر و جان‌افزا هستند و اضافه کرد: مسائل وحدت شکن و دل آزار نباید در منطقه داشته باشیم و همه روحانیون باید منادی وحدت باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان افزود: بررسی این مساله همچنان ادامه دارد و امیدواریم با ایجاد آن مردم منطقه از گشایش اقتصادی حاصل از آن بهره مند شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه رسیدگی به علما حتما باید مورد محاسبه و انجام شود، یادآور شد: انسان عاقل اهل فکر و بررسی و با محاسبه به مسائل ورود پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان از رهبر معظم انقلاب به عنوان منادی اصلی وحدت نام برد و تاکید: ایشان در بین مذاهب و گروه‌های سیاسی داخل کشور توانسته‌اند وحدت بی نظیری ایجاد کنند.

حجت الاسلام پورذهبی گفت: اخلاق نیکو از مهمترین خصایای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) بود که توانست مشرکان را به دین اسلام ترغیب کند و همه ما باید در مسیر اخلاق به ایشان تاسی کنیم.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

منبع: ایرنا

207170