دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:

پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریالی انجمن حمایت از زندانیان شیراز برای آزادی ۳۵ زندانی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان شیراز با همت خیرین، مبلغ 2میلیارد و 139میلیون ریال کمک بلاعوض برای آزادی 35 زندانی محکوم مالی پرداخت کرده است.

فارس - سایت خبری پرسون؛ حیدر آسیایی گزارشی از عملکرد 6 ماهه انجمن حمایت زندانیان شیراز ارائه کرد و گفت: در راستای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه، تشکیل کمیته سفیران صلح در این انجمن می‌تواند راهگشای بسیار مؤثری در صلح و سازش بین اصحاب دعوا باشد و پرونده‌های زیادی را با استفاده از این ظرفیت مردمی مختومه کرد.

او افزود: کمیته سفیران صلح و سازش، اولین بار زیر نظر انجمن حمایت زندانیان شیراز کار خود را در استان فارس آغاز و در همه استان‌ها فعالیت دارند و با برگزاری جلسات مکرر برای دلجویی از خانواده‌ها و تحصیل رضایت برای زندانیان با هدف جلوگیری از قصاص نفس و جلب رضایت اولیای دم، تاکنون اقدامات انسان دوستانه زیادی در جهت گذشت شاکی و صلح و سازش انجام داده‌اند.

آسیابی اضافه کرد: از ابتدای امسال این کمیته توانسته رضایت 36 خانواده را در پرونده قصاص نفس و گذشت اولیاء دم اخذ کند و در هفته گذشته با حضور در منزل خانواده مقتول در جهرم، رضایت آن خانواده بزرگوار را جلب کردند.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار کرد: با نهادینه کردن این امر خداپسندانه در جامعه، می‌توان آسیب‌های عدم صلح و سازش بین طرفین دعوا را برطرف کرد.

آسیابی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای امسال، در راستای مصوبات هیات مدیره انجمن و اجرای پویش مؤمنانه در راستای نهضت کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری تعداد 2154 بسته سبد کالا، بین 1200نفر خانواده زیر پوشش انجمن حمایت زندانیان توزیع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: در 6 ماهه اول سال 99، مبلغ 7میلیارد و 496 میلیون و 500هزار ریال مستمری از محل درآمدهای انجمن و کمک های خیرین به حساب سرپرستان خانواده‌های زیرپوشش انجمن واریز شده است و در صورتی که خیرین این نهاد مردمی را حمایت بیشتری کنند این مبالغ افزایش می‌یابد و تعداد بیشتری از خانواد‌ های نیازمند زیر پوشش قرار می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان، کمک به خانواده‌های نیازمند را یک تکلیف شرعی و اجتماعی دانسته و این مسیر را با کمک خیرین استان ادامه خواهد داد، گفت: واریز مبلغ 981میلیون ریال کمک بلاعوض به حساب خانواده‌ها به منظور حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان زندانیان و 180بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.

نوا نیکو_استان فارس

207046