صادرات استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال، ۳۸ درصد کاهش یافت

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت:‌ میزان صادرات استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ درصد از نظر ارزش و وزن کاهش یافته است.

به گزارش پرسون؛ عیسی قبادی، با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری، 266 هزار تن کالا از گمرک استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده است، اظهار داشت: میزان این صادرات، به لحاظ ارزشی 132 میلیون دلار بوده که هم از نظر ارزش و هم از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 38 درصدی داشته است.

وی همچنین به کاهش تعداد اظهارنامه‌های صادراتی در همین مدت اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 7 هزار و 711 فقره اظهارنامه صادراتی، از طریق گمرک استان قزوین صادر شده است که 8 درصد کمتر از مدت مشابه سال 1398 بوده است.

قبادی در ادامه، مواد شست‌ و شو و پاک‌کننده، روغن‌های نفتی، میله آهنی، تخم مرغ و رزین‌های آلکید را عمده کالاهای صادراتی استان قزوین در نیمه نخست سال 99 عنوان کرد و افزود: همچنین عراق با 53 درصد، افغانستان با 14 درصد، ترکیه با 8 درصد، سوریه با 4 درصد و پاکستان با 3 درصد عمده کشورهای مقصد صادرات استان قزوین بوده‌اند که بیشترین سهم از صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع/ تسنیم

207043