سرپرست فعالیت های عمرانی دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد:

بهره برداری از 5 دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه

سرپرست دفتر فعالیت های عمرانی و خدمات فنی دانشگاه رازی از بهره برداری پنج دانشکده نفت و پتروشیمی، معماری، برق و کامپیوتر، علوم کشاورزی و اقتصاد و حسابداری خبر داد.

کرمانشاه- پرسون؛ دکتر جهانگیر خزایی امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ۴۸٪ رشد فضای عمرانی گفت: ۳۳٪ رشد فضای آموزشی در این دوره در دانشگاه رازی کرمانشاه داشته ایم.

خزایی اظهار داشت: عمران دانشگاه را دو بخش عمرانی « ساخت و ساز جدید و تعمیر و نگهداری» می باشد که در بخش تعمیر و نگهداری وظیفه نگهداری از تأسیسات بسیار مهم است، که موضوع به عمر مفید ساختمان می افزاید، خوشبختانه دانشگاه رازی در سالهای اخیر در زمینه تعمیر و نگهداری تأسیسات داری توانسته ۴۹٪ رشد داشته باشد.

این مسؤول فضای عمرانی در دانشگاه رازی را با ۴۸٪ رشد عنوان کرد و افزود: ۳۳٪ مربوط به فضای آموزشی بوده با ۷۵ هزار متر مربع افزایش متراژ، داشته ایم که ۵۰ هزار متر مربع در حال بهره برداری می باشدو ۲۵هزار متر مربع در حال پیشرفت است.

سرپرست دفتر فعالیت های عمرانی و خدمات فنی دانشگاه رازی در ادامه سخنانش از بهره برداری پنج دانشکده نفت و پتروشیمی، معماری، برق و کامپیوتر، علوم کشاورزی و اقتصاد و حسابداری خبر داد.
خزایی افزود: سه دانشگاه شامل «دانشگاه شیمی، فاز اول دانشگاه معماری و فاز دوم دانشگاه حسابداری» نیز در حال تکمیل و راه اندازی می باشد.و دانشکده مدیریت و حسابداری شهرستان جوانرود تکمیل شدن و ۳۰٪ پیشرفت فیزیکی دارد.
این مسؤول از دیگر پروژه های دانشگاه رازی به خوابگاه پسران در پردیس دانشگاه و یک بلوک خوابگاه دختران در پردیس کشاورزی اشاره کرد و افزود: دو بلوک در شهرستان جوانرود ۴۵٪ پیشرفت فیزیکی داردو پروژه دانشگاه مرکزی با زیر بنا چهار هزار و ۴۰ متر مربع نیز به بهره برداری رسیده است.

خزایی افزود: یک سالن ورزشی با ۲۷۰۰ متر مربع با استانداردهای لازم در پردیس کشاورزی از سال ۹۶ فعالیت دارد، سه زمین ورزشی چمن مصنوعی در سال ۹۸ برای اولین بار به بهره برداری رسیده و بهره برداری از مجتمع کلاسی ۳۴۵۱ متر مربعی در دست اقدام است.

یادمان شهدای گمنام کرمانشاه در حال بهره برداری است
خزایی با اشاره به بهره برداری از پروژه یادمان شهدای گمنام در کرمانشاه گفت: این پروژه یکی از بهترین و تکمیل ترین پروژه هاست.

وی از ساخت کلینیک تخصصی دامپزشکی خبر داد، و افزود: این پروژه در پردیس دانشگاه رازی با ۲۰۰۰ متر مربع در حال ساخت است، پروژه مجهز برای نگهداری عنواع حیوانات، دام سبک و سنگین و پرندگان می باشد.

خزایی محوطه سازی در پروژه های دانشگاه رازی رشد قابل توجه دانست و افزود: پروژه های عمرانی اعتبار نامه و ردیفهای اعتباری دارند که از سال ۹۵ به بعد بحث محوطه سازی در دانشگاه رازی توانست رشد قابل توجهی داشته است.
سرپرست دفتر فعالیت های عمرانی و خدمات فنی دانشگاه رازی کرمانشاه، یکی از دغدغه های مهم دستگاه های اجرایی را تعمیر و نگهداری تاسیسات دانست و با توجه به عمر کم ساختمان ها در ایران نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته افزود: در کشور های در حال توسعه عمر مفید ساختمان ها بیش از ۵۰ سال و در بعضی مواقع ۱۰۰ سال می باشد، و عمر کم ساختمان ها در کشور به عدم نگهداری برمی گردد.و بایستی ساختمان های اداری و تاسیسات مرتبا چک شود چنانچه نیاز به تعمیر بود قبل از بین رفتن تعمیر کنیم.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

206816