ضرر ۴۰۰ میلیارد ریالی صنعت گردشگری خراسان شمالی از کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا به حوزه گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌های سنتی و رستوران‌های بین شهری استان ۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

یزدان پناهبه گزارش پرسون؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در نشست خبری که در یک بوم گردی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بوم گردی‌ها باعث توسعه روستاها، افزایش ماندگاری خانواده‌ها در روستا، فروش صنایع دستی و رونق بازار روستا می‌شود.

حبیب یزدان پناه با اشاره به ضررهای هنگفت هتل‌های استان در دوران کرونا بیان کرد: بوم گردی‌ها در کرونا آسیب کمتری دیدند زیرا کارکنان و افراد حاضر در آن عموماً از یک خانواده هستند و در آن محل مشغول زندگی‌اند.

وی با اشاره به رشد بوم گردی‌ها در روستاهای استان افزود: اکنون اکثر روستاهای شاخص استان، بوم گردی‌های مناسبی دارند که زمینه را برای حرکت به سوی اقتصاد بدون نفت فراهم می‌کنند.

یزدان پناه در ادامه به رشد تقاضای سفر در دوران پسا کرونا اشاره کرد و گفت: این یک فرصت برای ماست تا بتوانیم خود را به توریست‌ها معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیان داشت: به حوزه گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌های سنتی و رستوران‌های بین شهری ۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی در انتها با اشاره به انتقادات امام جمعه بجنورد نسبت به هنجارشکنی در برخی بوم گردی‌ها گفت: تعداد بوم گردی‌هایی که قصد هنجارشکنی دارند در کشور بسیار محدود هستند با این حال در منطقه‌هایی که شائبه هنجارشکنی وجود داشت با نصب دوربین و ثبت ورود و خروج جلوی برخی اقدامات گرفته شده است.

206531