بشیری:

آقایان! پس از 7 سال تلاش برای جلب نظر کدخدا چند صباحی حواستان به مردم باشد

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: آقایان! بیدار شوید. هفت سال تمام تلاشتان جلب نظر کدخدا و هم‌پیاله‌هایش بود. لطفا در این چند صباح حواستان به داخل باشد.

به گزارش پرسون، فرهاد بشیری در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 6 مهر ماه 99) مجلس گفت: امروز یکی از گنج‌های دفاع مقدس برای ملت ایران اعتماد به نفسی بود که از رهگذر تکیه بر ارزش‌ها و آرمان‌های الهی نصیب ملت مقاوم‌مان شد و آنها را به پیروزی بزرگ و تاریخی بر دشمنانشان رسانید.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز یکی از راهبردهای تقابل دشمن با ملت انقلابی ما از بین بردن همین اعتماد به نفس، خودباوری و توانایی‌های ذاتی ماست که خداوند متعال در وجود ملت‌مان به ودیعه نهاده است.

وی افزود: دشمن به خوبی می‌داند ملتی که اعتماد به نفس خود را از دست بدهد به آسانی شکننده شده، زمین گیر و ناتوان می‌شود. رهبر اندیشمند انقلاب اسلامی در این باره می‌فرمایند؛ «وقتی اعتماد به نفس نبود حالت انسان حالت انتظار کمک دیگر و انتظار دستگیری دیگران است. مثل آدم مفلوک و زمین گیری که یک گوشه‌ای نشسته است و منتظر نفری است که از آنجا عبور کند و کمکی به او کند».

بشیری خاطرنشان کرد: برخی با سوده‌لوحی، گرانی‌ها و معضلات اقتصادی را تماما به تحریم نسبت می‌دهند که من در این باره اعلام می‌دارم این برداشت نادرست سرپوشی بر ناکارآمدی‌ها، سوءتدبیرها و سوءمدیریت‌هاست.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از 5 ماه وزارت مهم صنعت، معدن و تجارت آن هم در کوران تحریم‌ها با سرپرستی اداره می‌شود. آیا این خطا هم ناشی از تحریم‌هاست؟ با این سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی‌ها آیا امروز به آرمان‌های انقلاب رسیده‌ایم؟ آیا مردم از مسئولانی که فقط به ظواهر و تشریفات شاهانه بسنده می‌کنند راضی هستند؟ آیا آن مسئولی که با وعده‌های پوچ و حاشیه سازی به دنبال بزک کردن کارنامه نداشته خویش است، در خط امام و شهدا حرکت می‌کند؟

وی افزود: مسؤول محترمی که نبض اقتصاد و بازار در دستتان است، آیا از قیمت لحظه‌ای سبد نیاز خانوارها اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید ساده‌ترین وعده غذایی برای یک کارگر ساده که چند جوان بعضا تحصیل‌کرده و فاقد شغل در سر سفره‌اش هستند چقدر تمام می‌شود؟ آیا از تنش‌های گوشه و کنار این بازار و از امنیت اقتصادی کشور آگاهی هستید؟ آیا می‌توانید با حقوق یک کارگر یا کارمند ساده گذران ایام کنید؟

بشیری خاطرنشان کرد: روی من بیشتر از همه با دولتمردان است؛ امروز رهبر معظم انقلاب، ارتش، سپاه، مجلس، شورای نگهبان، قوه قضائیه، بسیج، نیروی انتظامی، آحاد ملت و هر که دل در گرو این آب و خاک دارد خود را آماده همکاری با شما کرده تا از سد سختی‌های این پیچ تاریخی گذر کنید، اما آیا دولت و مدیران آن توان و اراده لازم را دارند؟ با مدیران فرسوده و راندمان پایین که توان هماهنگی نهادها و سازمان‌های قبلی خود را نداشته و امروزه بر اریکه‌ای گران‌تر از پیش تکیه زده‌اند می‌توان بر مشکلات فائق آمد؟ آیا مشکلات جامعه با جلسات مجازی و فرمایشات از راه دور حل خواهد شد؟ و یا با حضور انقلابی و جهادی صاحبان صندلی‌های مدیریتی؟!

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تفرقه افکنی لجاجت‌گونه، نپذیرفتن نصایح بزرگان و خیرخواهان و تضعیف سایر قوا و نهادهای نظام، دوای کدام درد است؟ آقایان! شما را بخدا به جای توجه به حواشی متوجه متن شوید. امروز متن، اقتصاد و سفره خالی مردم است. امروز متن حاشیه‌نشینی فزاینده کلانشهرها و همچنین بیکاری و موانع اشتغال و ازدواج جوانان است. امروز متن، نوسانات لحظه‌ای همه احتیاجات مردم است. اختلاف نجومی بین درآمد مردم با مدیران، قهقهه مستانه آقازاده‌ها بر مرکب تجملات، به رخ کشیدن فاصله طبقاتی‌شان است.

وی افزود: آقایان! بیدار شوید. هفت سال تمام تلاشتان جلب نظر کدخدا و هم‌پیاله‌هایش بود. لطفا در این چند صباح حواستان به داخل باشد، این مردم همان‌هایی هستند که سلیمانی‌ها را تربیت کردند که خاری در چشم آمریکای جهانخوار شد.

206489