مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان خبر داد؛

بیش از ۱۲هزار بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط در همه‌گیری کووید۱۹

دکتر دمیریان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان بیش از 12459 مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان بهارستان در دوران کرونا به عمل آمد.

بهارستان _ سایت خبری پرسون؛ دمیریان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان به مناسبت پنجم مهرماه " روز جهانی بهداشت محیط" ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های بازرسان بهداشت محیط، به گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته توسط این بازرسان اشاره کرد.

وی گفت: همانطور که از ابتدا شاهد بودید، در این پاندمی همکاران عزیز بهداشت محیط با تلاش شبانه روزی و با هدف عالیه تأمین، حفظ و ارتقاء عالی ترین درجه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در بخش های مختلف صنفی، صنعتی، اداری، خدماتی، آموزشی و بهداشتی درمانی نقش بسیار چشمگیری ایفا نمودند. نظارت بر اجرای گام های اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی در ایام اداری و غیراداری در گستره عظیم مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، آرامستان ها، بیمارستان، مراکز بهداشتی درمانی و سایر محیط های اجتماعی و کاری از جمله گام های موثری بود که در جهت کنترل طغیان بیماری برداشته شد.

در ادامه وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بهارستان از اول اسفند ماه تاکنون، ۲۱۶۸ مورد بازدید از اماکن عمومی، ۱۰۲۹۱ مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده اند و با استفاده از دستگاههای سنجش پرتابل تعداد ۱۱۸۶۳ مورد مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت که منجر به معدوم سازی‌‌ ۵۷۶۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته شد.

با برنامه ریزی واحد بهداشت محیط از ۲۶۱ واحد صنفی با ارگانهای فرمانداری، اداره صمت و نیروی انتظامی بازرسی مشترک به عمل آمد. از ۳۶۷ مطب و مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاهها، آزمایشگاههای بخش خصوصی بازرسی به عمل آمد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان در ادامه فعالیتهای شبانه روزی بهداشت محیط گفت: با متخلفان که موارد و موازین بهداشتی را رعایت نمیکردند و طبق پروتکلهای بهداشتی عمل نمی کردند برخورد قانونی به عمل آمد در این راستا ۹۰۷ مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده و ۳۷۲ پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارسال گردیده است و ۷۶۷ واحد صنفی توسط کارشناسان بهداشت محیط پلمپ شد.

در زمینه نظارت بر آب شرب شهرستان در این مدت ۱۳۱۹۵ مورد کلرسنجی، ۱۰۳۹ مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب صورت گرفت.

دمیریان افزود: در گام دوم مبارزه با کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی بازرسان بهداشت محیط از ۸۳ اداره بازرسی بعمل آمد که در این راستا برای ۵۱ اداره اخطاریه بهداشتی صادر و بعد از پیگیری های مکرر ۱۳ اداره که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکردند لیست آنان برای معرفی به تخلفات اداری به فرمانداری گزارش گردید.

از اول اسفند ماه تا کنون بازرسان بهداشت محیط علاوه بر نظارت بر اماکن و صنوف در ایام شبهای قدر، رمضان، عید قربان و غدیر و محرم حضور فعال و پررنگ داشتند و بر رعایت پرتکلهای بهداشتی نظارت می کردند. برگزاری آزمون سراسری ایمن در شهرستان مدیون زحمات کارشناسان بهداشت محیط می باشد.

در آخر دمیریان از زحمات بی شائبه مسئول بهداشت محیط و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان بهارستان در ایام کرونا در تمامی زمینه ها الخصوص نظارت بر دفن فوتی های کرونایی در سطح شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت وضعیت سفید شهرستان با توجه به شرایط بحرانی کشور مدیون زحمات و تلاش شبانه روزی بهداشت محیط شهرستان است که به عنوان پیشگامان سلامت در این عرصه خدمت می کنند.

محمدمهدیزاده _بهارستان

206425