حمایت استانداری مازندران از احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از اعلام آمادگی استانداری مازندران برای احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی با مشارکت سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: اوقاف مازندران اراضی مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات را شناسایی و به استانداری معرفی کند تا اقدامات بعدی در خصوص سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد.

به گزارش پرسون؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌ جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان صبح امروز با همراهی معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اداره‌کل با حسن خیرانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در این دیدار با بیان اینکه وقف یک اصل دینی و اقتصادی است، اظهار کرد: موقوفات دارای ظرفیت عظیمی هستند و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌گیری شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.
خیرانپور با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی موقوفات مازندران باید حمایت و با جدیت دنبال شود، افزود: افزایش بهره‌وری موقوفات برای جامعه بسیار ارزشمند است چون موجب برخورداری بیشتر جامعه هدف از عوائد آن می‌شود.
وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بزرگترین حامی برای نیازمندان و افراد کم ‌برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: نیازمند این هستیم تا فرهنگ وقف توسعه و بیشتر از گذشته گسترش یابد که در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اعتمادسازی بهره‌گیری کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران بر اجرای نیت واقف در راستای وقف‌نامه تاکید کرد و گفت: توزیع بسته‌های کمک مومنانه و توزیع بسته‌های تحصیلی توسط اوقاف در مازندران نشان از این دارد که عوائد موقوفات بر اساس نظر واقف که در وقف‌نامه ذکر شده است، هزینه می‌‎شود.
خیرانپور از اعلام آمادگی استانداری مازندران برای احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی با مشارکت سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: اوقاف مازندران اراضی مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات را شناسایی و به استانداری معرفی کند تا اقدامات بعدی در خصوص سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد.
*شناسایی 10 موقوفه قابل سرمایه‌گذاری بزرگ در مازندران
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این نشست از تکمیل 127 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی موقوفات طی 6ماهه اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.
وی بیان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات موجب احیا و افزایش بهره‌وری وقف در جامعه می‌شود که عوائد آن دوباره به جامعه برخواهد گشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از شناسایی بیش از 10 موقوفه قابل سرمایه‌گذاری بزرگ در استان خبر داد و افزود: اوقاف مازندران این آمادگی را دارد تا با مشارکت سرمایه‌گذاران اقدام به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دامپروری، زراعت، گلخانه‌ای و... کند.

206350