مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خبر داد:

افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی در ایام محرم

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی این استان در ایام محرم خبر داد و گفت: اهدای خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش پرسون؛ روح الله عبداللهیمسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران گفت: امسال در روز تاسوعای حسینی 2 هزار و 137 مراجعه کننده حضور یافته که فقط یک هزار و 733 نفر آنها مجاز به اهدای خون شدند.
وی افزود: در روز عاشورا 2 هزار و 733 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مجاز به اهدای خون خود برای نجات بیماران شدند.
مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خاطر نشان کرد: نذر خون به مناسب چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و انتقال خون استان تهران به عنوان " اهدای خون به نیت یک شهید" انجام می شود.
وی عنوان کرد: نذر خون به صورت مستمر تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت و در ایام صفر و اربعین حسینی با همکاری هیئت های شاخص تهران انجام می شود.
عبداللهی یادآور شد: مراکز 12 گانه اهدای خون در سطح شهر تهران دایر بوده و هیئت های مذهبی شاخص در سطح استان نیز در کنار این مراکز حضور داشته و از داوطلبان، خون دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه هر فرد به نیت یک شهید دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت خون خود را برای نجات جان هموطنانش اهدا و نیاز بیماران را تامین می کند، گفت: در استان تهران 20 هزار هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد 13 هزار هیئت در سامانه طوبی ثبت شده و هفت هزار هیئت هنوز در این سامانه ثبت نشده اند‌.

206297