معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کرونا هم‌چنان در فارس می تازد / فوت ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

با گذشت بیش از هفت ماه از شیوع بیماری کووید ۱۹، شاهد روند افزایشی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان فارس هستیم.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه دوم مهر در استودیو سلامت بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۴۴۴ نفر در شیراز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند
عبدالرسول همتی گفت: متأسفانه ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده‌اند که با احتساب موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۹۵۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار داشت: از مجموع ۹۵۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس، ۴۴۴ مورد مربوط به شیراز، ۶۴ مورد مرودشت، ۴۶ مورد کازرون، ۲۴ مورد لامرد، ۲۲ مورد آباده، ۲۱ مورد داراب، ۱۷ مورد قیروکارزین، ۱۳ مورد کوار، زرین دشت و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد، ۸ مورد ممسنی، زرقان و اقلید هر کدام ۷ مورد، خرم بید و ارسنجان هر کدام ۶ مورد، فیروزآباد، مهر و استهبان هر کدام ۵ مورد، سپیدان و سروستان هر کدام ۴ مورد، نی ریز و رستم هر کدام ۳ مورد، کوه چنار و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، سرچهان و بوانات یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده های استان اعلام کرد.

او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۸۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۸۷۱ مورد مثبت شناسایی شده است.

همتی هم‌چنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۴۷ هزار و ۳۲۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون ۷۷۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، هم‌چنین از این تعداد، ۸۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت با بیان این‌که کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می برد یادآور شد: ۸ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان زرد و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می برند.

وی به شهروندان توصیه کرد: آمار ابتلا و بستری در استان نسبت به هفته گذشته روند افزایش داشته است، بنابراین رعایت دستورات بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند.

نوا نیکو _استان فارس

206231