بصورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت؛

پنج پروژه سلامت با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در کرمانشاه افتتاح شد

در دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج پروژه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کرمانشاه- پرسون؛ این پروژه ها شامل دستگاه سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضا (ع)، بخش آی سی یو بیمارستان گلستان، دستگاه سی تی اسکن شهرستان هرسین، اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و مرکز غربالگری سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا مستقر در کلینیک بوستان است.
هزینه اجرای این تعداد پروژه بالغ ۲۲ میلیارد تومان می باشد.

برای نصب و راه اندازی، تجهیزات و آماده سازی دستگاه سی تی اسکن اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) در مجموع ۵ میلیارد تومان هزینه شده لست.

آی سی یو بیمارستان گلستان نیز در زمینی به مساحت ۶۹۰ مترمربع و در قالب ۱۵ تخت ساخته شده و برای تجهیز آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هفت میلیارد تومان هزینه شده و خیرین هم ۴۰۰ میلیون تومان برای خریداری هشت دستگاه مانیتور کمک کرده اند.

همچنین سی تی اسکن ۱۶ اسلایس شهرستان هرسین افتتاح و راه اندازی شد که حدود ۶ میلیارد تومان برای نصب، تجهیز و آماده سازی این دستگاه هزینه شده است.

اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی نیز در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و در قالب ۱۶ تخت افتتاح که برای ساخت این اورژانس یک میلیارد و ۲۰۰میلیون و برای تجهیز آن نیز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین مرکز غربالگری سرطان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) مستقر در کلینیک بوستان که برای افتتاح این مرکز ۲ میلیارد تومان هزینه شده است که اجرای برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان ها از اهداف افتتاح این مرکز است که شامل بخش های: ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی، آندوسکوپی و سایر بخش ها است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

206085