مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد؛

هزینه ۲۸۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت در کرمانشاه/ ۵۵٪ افراد از بیمه سلامت استفاده می کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: سازمان الکترونیک منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه شدگان می باشد و  با استفاده از سازمان الکترونیک می‌توان نظارت مناسبی روی بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد.

کرمانشاه_پرسون؛ کیومرث مظفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز چهار شنبه « ۲۶ شهریور ماه» در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل به مناسبت افتتاح رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران به میزبانی استان سیستان و بلوچستان بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: صدور دفترچه درمان برای نیازمندان کم بضاعت رایگان که حدود ۶۰٪ افراد را شامل می‌شود و برای سایر بیماران فاقد دفتر چه که شامل ۳۰٪ مراجعه کننده گان بودند ۳۰٪ هزینه در بر دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۵٪ از بیمه شدگان استان کرمانشاه خبر داد، که شامل کارمندان دولت، روستاییان، بیمه ایرانیان، بیماران خاص، افراد مجهول الهویه، زندانیان و خانواده های آنان و افراد تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه گفت: ۹۰ درصد از هزینه های بستری بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

این مسؤول ابراز داشت: سال گذشته، ۲۲ درصد از مجموع اعتبارات مصوب دولت به سازمان بیمه سلامت پرداخت نشده که آثار منفی در پرداخت مطالبات مؤسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی داشته است، مجموع بدهی بیمه سلامت در سال گذشته به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است و مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه و کلیه مطالبات پزشکان، دندان‌پزشکان و پا را کلینیک‌ها نیز تسویه شده است.

دکتر مظفری ادامه گفت: مطالبات سال ۹۷ در بخش‌های دولتی و دانشگاهی پرداخت شده است، همچنین بودجه مصوب هیأت دولت برای جاری حدود ۱۳۵ میلیارد ریال است که تا کنون می‌بایست چهل و پنج میلیارد ریال بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تأمین می‌شد که تنها حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان، با اشاره به وضعیت مطالبات سال جاری، گفت: تا امروز ۱۰۰٪ از مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه و ۷۰٪ از مطالبات خردادماه مراکز دولتی و دانشگاهی پرداخت شده‌است و در بخش غیر دولتی دانشگاهی نیز مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها تا پایان تیرماه و همچنین مطالبات مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک فعال در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک تا پایان مردادماه سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: سازمان الکترونیک منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه شدگان می باشد و با استفاده از سازمان الکترونیک می‌توان نظارت مناسبی روی بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد.

دکتر مظفری در این جلسه تاکید کرد: کلیه بیماران کرونایی فاقد دفتر چه و یا بیمه شدگانی که اعتبار دفترچه آنها تمام شده با استعلامات یک روزه از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

205703

مطالب مرتبط