هانی زاده در گفت و گو با پرسون:

عادی سازی رابطه بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی خیانت آشکار است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نزدیک ده سال است که در بحرین تظاهرات گسترده صورت می گیرد و یک نوع تقابل خونین بین ملت بحرین و حاکمیت صورت گرفته و تا کنون صدها نفر در جریان تظاهرات به شهادت رسیدند و شرایط ناپایداری در بحرین حاکم است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص ادامه دار شدن روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پرسون اظهار داشت: همچنان که پیش بینی میشد بحرین بعد از امارات دومین کشور عضو شورای عالی همکاری خلیج فارس است که روابط خودش را با رژیم صهیونیستی آشکار می کند طبیعی است که این امر با واکنش‌های ملت های اسلامی و عربی مواجه شده است مخصوصا در فلسطین اشغالی رهبران جنبش‌های جهادی فلسطین اعتقاد دارند که عادی سازی رابطه بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در حقیقت یک خیانت آشکار به آرمان ملت فلسطین تلقی می شود.

هانی زاده افزود: اما این که چرا بحرین در این شرایط دست به عادی سازی رابطه با اسرائیل زد به این علت است که شرایط داخلی آمریکا و منطقه موجب شده است که دونالد ترامپ در سیاست های خود در طول چهار سال گذشته در طرح معامله قرن با شکست مواجه شود و همه طرح هایی که برای رژیم صهیونیستی طراحی شده در واقع با مشکل در اجرا مواجه گشته است.

وی مطرح کرد: در حال حاضر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با یک بحران اجتماعی نفس گیر مواجه است. در طول سه ماه گذشته تظاهرات گسترده ای از سوی یهودیان حاشیه نشین که شهروندان درجه دو تلقی می شوند، رخ داد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: یهودیان از سه ماه گذشته نسبت به تبعیض موجود در اراضی اشغالی و فساد حاکم بر رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند و شرایط نامناسبی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وجود آوردند. لذا تصور دونالد ترامپ این است که اگر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در این شرایط رابطه برقرار کنند هم به عنوان برگ برنده انتخاباتی در اختیار دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قرار می گیرد وهم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از این بحران داخلی نجات می دهد .

هانی زاده اظهار داشت: در این شرایط توسل به رژیم های غرب زده در حالیکه این امر خیلی اهمیت چندانی در تغییر شطرنج سیاسی در منطقه ایجاد نمی کند کارساز نیست. به ویژه این که در حال حاضر جبهه گسترده ای علیه سیاست‌های عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی در منطقه تشکیل شده و حضور نظامی و سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در آن سوی ساحل خلیج فارس قطعا به تنش‌های منطقه‌ای و ناامنی‌های حوزه خلیج فارس کمک خواهد کرد و این در درجه اول به ضرر رژیم‌های عربی است.

وی در پاسخ به سوال نکته مهم درخصوص بحرین این است که دارد بدون چون و چرا از امارات دنباله روی می کند و پس از آن از آمریکا، درحالیکه کل منطقه از این تصمیم به خشم آمدند آینده سیاسی بحرین در منطقه با چنین اقدامی چه خواهد بود؟ پاسخ داد: بحرین کوچک ترین عضو شورای همکاری خلیج فارس با جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر می باشد و اکثریت ساکنان بحرین نگرش ضد حکومتی دارند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: نزدیک ده سال است که در بحرین تظاهرات گسترده صورت می گیرد و یک نوع تقابل خونین بین ملت بحرین و حاکمیت صورت گرفته و تا کنون صدها نفر در جریان تظاهرات به شهادت رسیدند و شرایط ناپایداری در بحرین حاکم است . تصور حاکمان بحرین این است که از رهگذر برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی خواهند توانست از این بحران ده ساله خارج شوند و حمایت لابی رژیم صهیونیستی را به خودشان جلب .

هانی زاده در پایان تإکید کرد:به هر حال طی روزهای گذشته جمعیت انفاق که در واقع مخالف حاکمیت آل خلیفه است با صدور بیانیه ای نسبت به همکاری و عادی سازی بین بحرین و رژیم صهیونیستی هشدار داد و این مساله موجب خشم عمومی مردم بحرین خواهد شد.

195618