ایجاد شعبه صرافی بانک ملی در خراسان شمالی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: ایجاد صرافی از طریق استانداری و کمیسیون هماهنگی بانک های استان پیگیری در حال پیگیری است و در کنار آن شعبه صرافی بانک ملی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش پرسون؛ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: تیرماه امسال دو سرمایه گذار در خراسان شمالی برای ایجاد صرافی اعلام آمادگی کردند که این موضوع به بانک مرکزی نیز منعکس شد.

علی اصغر هدایتی افزود: اگر چه برای ایجاد صرافی باید تضمین های مالی سنگینی سپرده شود اما این دو سرمایه گذار پای کار هستند.

وی افزود: این موضوع را در نشست اخیر استاندار و رییس بانک مرکزی مطرح کردیم که عبدالناصر همتی دستور داد ایجاد صرافی به طور ویژه پیگیری شود و هم چنین مشخص شد این درخواست در بانک مرکزی به قسمت صدور مجوز رفته است.

هدایتی به گزینه دیگر ایجاد صرافی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان نماینده بانک ملی در استان در کنار این گزینه، گزینه ایجاد شعبه ای از صرافی بانک ملی در بجنورد را نیز پیگیری می کنم تا اگر به هر دلیل این سرمایه گذاری انجام نشد دستمان خالی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ایجاد این صرافی نیز با امضای استاندار و در نشستی که به همراه استاندار با رییس بانک مرکزی داشتیم مطرح شد و منوط به موافقت بانک مرکزی است.

هدایتی با بیان این که نبود صرافی یکی از ضعف های استان و از موانع سرمایه گذاری در خراسان شمالی است گفت: با توجه به این که بانک مرکزی فروش ارز را در سیستم بانکی ممنوع کرده و فقط از مجرای صرافی ها مردم می توانند ارز تهیه کنند، خلاء نبود صرافی در استان عمیق تر شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

بخش خصوصی از ابتدای امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن استان سرمایه‌گذاری کرده است.

سال گذشته نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی در حوزه های یاد شده صورت گرفته است.

تا سال ۹۷ دو صرافی در خراسان شمالی فعالیت داشت اما با تغییر برخی قوانین و تدوین بخشنامه های جدید این دو صرافی نتوانستند به کار خود ادامه دهند.

برای راه اندازی صرافی در هر استان بخش خصوصی باید نزد بانک مرکزی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال سپرده گذاری و ۲۰ میلیارد ریال وثیقه داشته باشد.

195322