استاندار فارس:

ابلاغ و تخصیص اعتبارات پیش بینی شده پروژه‌های عمرانی فارس

استاندار فارس اعلام کرد که در استمرار سفر دکتر محمدباقر نوبخت به این استان و تصویب اختصاص اعتبار به تعدادی از پروژه‌های عمرانی، اکنون اعتبار بسیاری از آنها تخصیص داده شده و مابقی در دست ابلاغ است.

فارس _ پرسون :استاندار فارس اعلام کرد که در استمرار سفر دکتر محمدباقر نوبخت به این استان و تصویب اختصاص اعتبار به تعدادی از پروژه‌های عمرانی، اکنون اعتبار بسیاری از آنها تخصیص داده شده و مابقی در دست ابلاغ است.

عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ١٩ شهریور در جلسه سلامت و کارگروه خانواده استان فارس بیان کرد: در تداوم سفرهای معاون رئیس جمهور به استان‌ها، فارس در زمینه اعتبارات عمرانی بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: از جمله موارد ابلاغی این سفرها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس؛ آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر با اعتباری بالغ بر١٢٢ میلیارد تومان، کمک به احداث موزه دفاع مقدس شیراز به مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال، احداث بیمارستان آموزشی جهرم به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال و سالن ورزشی شش هزار نفری شیراز به مبلغ ۸۷.۵ میلیارد ریال بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه مواردی هم در حال ابلاغ است که پیگیری‌های آن انجام شده، گفت: این موارد نیز شامل
تجهیزات آموزشی عشایر به میزان ۱۵ میلیارد ریال، خرید ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی برای عشایر به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، احداث دانشکده بهداشت جهرم به مبلغ۲۰ میلیارد، احداث تصفیه خانه فیروزآباد ۲۵ میلیارد ریال، راههای روستاهای آباده، خرمبید، سرچهان و بوانات نیز به مبلغ ۵۰ میلیون ریال است که مصوب و تخصیص داده شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: هزار میلیارد ریال هم برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های لامرد و مهر نیز پیش‌بینی شده که به زودی امضا و به این شهرستان‌ها تزریق خواهد شد.

او گفت: ۵ هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل پروژه آزادراه شیراز-اصفهان ابلاغ و تخصیص داده شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در زمینه فاضلاب و دفع آن نیز در شهر شیراز کارهای خوبی انجام شده و برای فاضلاب شهر صدرا نیز اعتباراتی پیش بینی شده است.البته اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی فارس باید اهتمام بیشتری در زمینه تولید محصولات به ویژه سبزی جات داشته باشند، چرا که این مهم با سلامتی مردم سر و کار دارد.

رحیمی به صنایع آلاینده‌ای که رودخانه چنارراهدار شیراز را آلوده می‌کند هم اشاره و تاکید کرد: فرماندار شیراز و مدیران کل مربوطه باید نشستی برگزار و نواقصی که موجب چنین اقدامی می‌شود را رفع کنند.

او همچنین خواستار بررسی میدانی عمیق از روند حجاب و عفاف شد و تاکید کرد: عفاف با یک پوشش مشخص نمی‌شود بلکه عفاف یک پوشش درونی است.

استاندار فارس با بیان اینکه ارزیابی ما عفاف، روند رو به تکامل مثبت این موضوع در جامعه است، عنوان کرد: مجموعه‌های مختلفی از جمله صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، روحانیت، خطبا و فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت دارند و تنها یک کارگروه دولت این نمی‌تواند این موضوع مهم را به سرانجام برساند، لذا باید اقدامات اقناعی و عمقی انجام شود تا این موضوع جا بیفتد که عفاف لازمه زیست اجتماعی است که امنیت را برای جامعه هدف ایجاد می‌کند و موجب ارتقای جایگاه اجتماعی و افزایش فعالیت‌های اجتماعی می‌شود.

رحیمی ادامه داد: علاوه بر کودکان کار و خیابانی، کودکانی در منازل داریم که ممکن است دچار مشکل در باب کودک آزاری و عدم رعایت حقوق شوند.دستگاههای متولی باید در این باره باید تلاش کنند که روزانه کاهش داشته باشیم و نمود فیزیکی این موضوع باید نشان دهد که این اتفاق مثبت افتاده و حضور کودکان کار و خیابانی در شهر کاهش یافته است.

او تاکید کرد: برخورد حذفی و بی رحمانه نسبت به کودکان وجود ندارد بلکه وظیفه خودمان می‌دانیم که رفتار انسانی و توانمند سازی را نسبت به کودکان کار و خیابانی در دستور کار قرار دهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه علل و عوامل و انگیزه‌های متفاوتی برای کودکان بازمانده از تحصیل داریم که باید ریشه یایی و آنها را درمان کنیم، عنوان کرد: محصول این علل موجب شده تا تعدادی از کودکان ما نتوانند به تحصیل رایگان بپردازند.

رحیمی اظهار کرد: فارس در زمینه شناسایی این کودکان در جوامع شهری و روستایی، فارس حرکت رو یه مثبتی داشته است.

او در بخش پایانی سخنان خود به بازگشایی مدارس و الویت حفظ سلامتی دانش آموزان در صورت حضور در مدارس هم اشاره و بیان کرد: تلاش ما فراهم شدن امکانات لازم در ارتباط با زیرساخت های بهداشتی و همچنین زیر ساخت ها برای آموزش های مجازی و غیرحضوری به وجود آمده است.

برای حضور دانش آموزان نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و سیاست حضور دانش آموزان، کاملا اختیاری است.

نوا نیکو _ استان فارس

195320

مطالب مرتبط