مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان مطرح کرد؛

عضویت 900 هزار نفر از جمعیت استان همدان در تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه 900 هزار نفر از جمعیت استان همدان عضو تعاونی‌ها هستند، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۲ مورد تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد که برای ۱۷ هزار نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

همدان- سایت خبری پرسون، احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان به مناسبت هفته تعاون در گفتگو با پرسون اظهار کرد: امسال در هفته تعاون ۱۴ طرح با ایجاد فرصت شغلی برای ۲۳۵ نفر در این استان بهره‌برداری شد.

وی افزود: این طرح ها شامل ۶ طرح صنعتی، یک طرح کشاورزی، یک طرح مسکن، پنج طرح خدماتی و یک طرح مرکز توسعه نوآوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه توسعه مهارت یکی از ضروریات جامعه است گفت: بسیاری از تعاونی‌ها خود را باور ندارند و حتی کارهای خوب و ارزشمند خود را کوچک می‌شمارند و به نوعی خود را منزوی کرده و در نمایشگاه‌ها کمتر حضور می‌یابند.

توصیفیان خاطرنشان کرد: تعداد کل تعاونی های فعال در استان همدان یک هزار و ۱۷۲ مورد است که با تشکیل این تعداد تعاونی برای ۱۷ هزار و ۴۳۲ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد تعاونی های فعال در استان همدان خدماتی، ۱۶ درصد توزیعی و ۵۴ درصد تعاونی‌های تولیدی شامل کشاورزی، صنعتی و فرش‌دستباف هستند.

توصیفیان با بیان اینکه حدود ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان عضو تعاونی‌ها هستند، یادآور شد: ۱۴ شرکت تعاونی استان در هفته تعاون امسال شایسته تقدیر انتخاب شده اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی می شود، ادامه داد: تجمیع سرمایه ها، ایجاد سرمایه گذاری داخلی و مشارکت افراد در برابری فرصت ها از دیگر مزیت های فعالیت تعاونی هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم که ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود.

توصیفیان بیان کرد: فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر افزایش تاب آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم ها، با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعاون از مصادیق کنش های متقابل پیوسته برای دستیابی به هدف و یا هدف هایی معین است اظهار کرد: تقویت تعاون شیوه ای در اقتصاد است که راهی بین نظام اقتصاد سرمایه داری و نظام سوسیالیستی در نظر گرفته شده و به راه سوم مشهور شده است.

  • منیژه فرهانپور- استان همدان

195062