مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:

حضور ۲۲ هزار فرهنگی استان همدان در برنامه شاد برای رفع اشکال دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با بازگشایی بیش از دو هزار مدرسه در همدان ۲۲ هزار فرهنگی استان در برنامه شاد برای رفع اشکال دانش آموزان حضور دارند.

همدان- سایت خبری پرسون، امروز مدارس استان همدان همزمان با سراسر کشور بازگشایی شد و بوی ماه مهر زودتر از سال های گذشته در 15 شهریورماه استشمام شد. در حالی که سالتحصیلی جدید از امروز آغاز شده اما خانواده های دانش آموزان به دلیل شرایط شیوع کرونا نگران فرزندانشان هستند اما با توجه به برنامه ریزی انجام شده هر مدرسه براساس جمعیت دانش آموزان خود ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

محمد پور داوود مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در زمینه بازگشایی مدارس در استان همدان اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بازگشایی مدارس برای ۲۹۱ هزار دانش آموز استان زودتر از سال‌های گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه مدارس قبل از بازگشایی آماده سازی و ضد عفونی شده است افزود: استفاده از ماسک، دستکش، ضد عفونی کفش‌ها و تب سنجی دانش آموزان در مدارس به طور روزانه انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست ادامه داد: علاوه بر کلاس‌های حضوری که هم اکنون با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط زرد شیوع کرونایی در مدارس دایر می‌شود آموزش‌ها از طریق صدا و سیما و برنامه شاد هم دنبال می شود.

پور داوود خاطرنشان کرد: برای برگزاری کلاس‌ها در همه‌ شرایط شیوع کرونا در استان همدان آمادگی کامل وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز ۲ هزار و ۵۴۷ مدرسه استان بازگشایی شده و دانش آموزان پایه‌های مختلف در ۱۲ هزار و ۶۸۵ کلاس درس به صورت دوره‌ای در هفته حاضر شده اند.

پور داوود از حضور ۲۲ هزار فرهنگی استان در برنامه شاد برای رفع اشکال دانش آموزان خبر داد و گفت: براساس پیش بینی دانش آموزان در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا بیشتر آموزش‌ها را از طریق این برنامه دنبال می‌کنند.

تحصیل 27 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان نهاوند

محمد حسین دارایی رئیس آموزش و پرورش شهرستان نهاوند نیز در گفتگو با سایت خبری پرسون با بیان اینکه در این شهرستان ۲۷ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: امروز سالتحصیلی جدید در مدارس شهرستان نهاوند با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی آغاز شده است.

وی به دیدار اخیر رهبر انقلاب با روسای آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانستند و تاکید داشتند که نگاه باید به آموزش و پرورش زیربنایی باشد و هرچقدر هزینه کنیم برای آینده کشور سرمایه گذاری کرده ایم.

دارایی با اشاره به برنامه‌های مجازی آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که گوشی تلفن همراه ندارند، تصریح کرد: درس نامه و برنامه‌های تلویزیونی برای دانش آموزان که دسترسی به گوشی تلفن همراه ندارند در نظر گرفته شده است.

دارایی در پایان یادآور شد: نیازمند کمک خیرین برای تهیه ماسک، مواد ضد عفونی کننده ونوشت افزار هستیم که با حفط شأن و کرامت دانش آموزان نیازمند کمک خیرین در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

منیژه فرهانپور- استان همدان

194991