مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد:

اجرای طرح‌های نوآورانه با هدف تسهیل فرآیندهای اداری مشترکان برق

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز، از اجرای طرح‌های نوآورانه و خلاقانه در مسیر تسهیل فرآیندهای اداری و تسریع در خدمات رسانی و ارتقاء سطح رضایتمندی مشترکان این شرکت خبر داد.

فارس _ پرسون : سعید موثقی، دوشنبه 10 شهریور در جمع خبرنگاران، راه‌اندازی سیستم مدیریت تجهیزات را یکی از اقدامات نوآورانه شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام و خاطرنشان کرد: این اقدام یک گام اساسی در راستای تحقق اهداف این شرکت محسوب می‌شود که علاوه بر ارتقاء سلامت اداری، خدمات رسانی به مشترکان را تسریع خواهد کرد.

او توضیح داد: با راه‌اندازی سیستم مدیریت تجهیزات، ورود و خروج دستگاه‌های اندازه‌گیری، پلمب و پلاک اشتراک، در یک سامانه ثبت خواهد شد و پیمانکاران همکار توزیع برق شیراز در صورت نیاز به کنتور و پلمب، تنها از طریق این سیستم قادر به دریافت آن هستند.

موثقی افزود: در این سیستم شماره سریال کنتور و پلمب به اسم پیمانکار و مشترک و با ذکر اشتراک و مشخصات کامل، ثبت شده و امکان پایش را در هر زمانی برای شرکت توزیع برق شیراز فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کنتورهای مستعمل و جمع آوری شده نیز پس از تست و کالیبره، با ثبت سریال و کیلووات مصرفی در سیستم، به چرخه تعویض و اصلاح لوازم اندازه گیری، وارد خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این سیستم تمهیداتی برای ممانعت از سرقت لوازم اندازه‌گیری (کنتور) پیش بینی و اعمال شده است، گفت: با استفاده از اطلاعات ثبت شده در این سامانه، امکان شناسایی کنتورهای مفقودی یا کنتورهای سایر شرکت‌های توزیع برق کشور و گزارش دهی در این خصوص، برای کاربر (کارشناسان بازرسی و نظارت) فراهم شده است.

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری همچنین گفت: در سنوات گذشته هنگام آزمایش لوازم اندازه گیری مشترکین برق، تکمیل فرم به صورت دستی انجام می‌شد، که چالش‌های فراوانی را ایجاد کرده بود، با تلاش و پیگیری کارشناسان این دفتر و برای تسریع در ارائه خدمات به مشترکین و تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات حضوری و ارتقاء سلامت اداری، فرایند ثبت تست به کلی تغییر کرده است.

اجرای روش جدید آزمایش لوازم اندازه‌گیری برق

موثقی با یادآوری اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز در این زمینه در کشور پیشرو محسوب می‌شود، ادامه داد: در روش جدید، آزمایش لوازم اندازه‌گیری مشترکان توسط کارشناسان این شرکت در تبلت (رایانه دستی) به شکل آفلاین یا آنلاین و به همراه مستندات و عکس، در سوابق الکترونیکی مشترک ثبت و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد که این اقدام علاوه بر کمک به مدیریت هزینه‌های جاری، به شکل مستقیم و غیرمستقیم در بهبود شرایط زیست‌محیطی به واسطه حذف فرم‌های کاغذی؛ تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: به روز شدن ثبت اطلاعات تست لوازم اندازه گیری، ایجاد بایگانی الکترونیکی سوابق در کوتاه ترین زمان ممکن، ممانعت از اتلاف وقت مشترکین و کارکنان به دلیل حذف روند کاغذی ثبت و پیگیری اطلاعات، وجود امکان گزارش گیری و مشخص بودن تعداد تست‌های انجام شده برای لوازم اندازه گیری هر مشترک، افزایش دقت و مدیریت زمان برای سرپرست گروه‌های اجرایی، اپراتور و مسئول بازرسی و .... از تاثیرات مثبت روش جدید محسوب می‌شود.

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری همچنین گفت: کارشناسان این دفتر ضمن انجام 5S ساماندهی تمامی کنتورهای سالم و اسقاطی که در آزمایشگاه این شرکت وجود دارد، موفق به تدوین شیوه نامه آشنایی با انواع کنتورهای مکانیکی و دیجیتال موجود و مورد استفاده در شرکت‌های توزیع برق و نحوه قرائت این لوازم شده‌اند به طوریکه کارشناسان و اپراتورها و مسئول بازرسی به‌راحتی قادر به بررسی سریع مزایا و معایب کنتورهای موجود و انتقال اطلاعات مورد نظر به سایر کارشناسان خواهند بود.

برپایی نمایشگاه کنتور

موثقی همچنین از ایجاد نمایشگاه لوازم اندازه‌گیری توسط شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، لوازم اندازه‌گیری (کنتور) برق مورد استفاده طی بیش از نیم قرن گذشته، گردآوری و به نمایش گذاشته شده است.

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز، برپایی این نمایشگاه را یک اقدام ابتکاری و جذاب دانست و گفت: در این نمایشگاه، کنتورهای برق خریداری شده از شرکت‌های مختلف کنتورسازی از 60 سال قبل تاکنون به نمایش درآمده است.

موثقی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به سابقه ساخت و تولید، شیوه استفاده، مسائل فنی و مزایا و معایب هر یک از کنتورهای موجود در این نمایشگاه، توسط کارشناسان تهیه و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است، گفت: این نمایشگاه علاوه بر جذابیت‌های بصری، امکانی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه روند حرکت توسعه‌ای صنعت برق در زمینه لوازم اندازه‌گیری را فراهم کرده است.

نوا نیکو _استان فارس

194810