مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: آذرماه امسال جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان می شود.

همدان- سایت خبری پرسون؛ احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران، به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در دوران شیوع کروناویروس اشاره و اظهار کرد: جشنواره‌های کاریکاتور، شعر طنز، استندآپ کمدی و خانه بهشتی از جمله این برنامه‌ها بود که به صورت مجازی برگزار و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

وی با بیان اینکه به علت انتخابات سال آینده برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره‌کل را یکساله برنامه‌ریزی می‌کنیم، افزود: این تصمیم به این علت است که با تغییر دولت برنامه‌ها دستخوش تغییر نشوند و تحت‌الشعاع قرار نگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تمام جشنواره‌های کشور به جزء جشنواره فجر به علت شیوع کرونا ویروس دستخوش تغییراتی شده‌اند، ادامه داد: امسال جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است و احتمالاً آذرماه سال جاری برگزار می‌شود همچنین اعتبار جشنواره صرف زیرساخت‌های فرهنگی در استان می‌شود.

احسانی درباره طرح‌های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: اوایل سال ۹۷ سه پروژه شهدای گمنام رزن، شهید مظاهری مریانج و شهید زنگنه ملایر که در دست احداث بودند، به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شدند و چالش‌هایی به وجود آمد اما امسال پیگیری های لازم برای واگذاری این پروژه‌ها به ارشاد انجام گرفته و تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

وی درباره موزه هنرهای معاصر هم خاطرنشان کرد: این پروژه به مدت پنج سال تعطیل شده بود و با حمایت مسئولان استانی دوباره احیاء شد، در سال ۹۸ مبلغ پنج میلیارد تومان برای این پروژه جذب اعتبار شد و با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: در سال ۹۹ برای تکمیل پروژه مبلغ پنج میلیارد تومان درخواست اعتبار کردیم، علاوه بر این برای تجهیز این پروژه ۳۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است که در صورت تخصیص این مبلغ تا پایان دولت به اتمام رسیده و افتتاح خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه پروژه تالار بزرگ شهر پس از ۱۰ سال مورد پیگیری قرار گرفته است، گفت: ساخت این پروژه در سال ۸۸ همزمان در پنج استان کشور آغاز شد و تنها استانی که هنوز افتتاح نشده، همدان است.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تعطیل بوده است، گفت: مجتمع فیروزان نهاوند نیز سال قبل احیاء شد و هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احسانی ادامه داد: سینمای رو باز اسدآباد بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بود و با پیگیری‌های انجام شده به دنبال تأمین اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی برای این پروژه هستیم و امیدواریم تا سال آینده تجهیز و ‌افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری انتخاب کتاب سال را از بین تألیفات استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار می‌کنیم، گفت: امروز کمبود سالن پلاتو در استان احساس می‌شود و به دنبال تعامل با شهرداری‌های استان هستیم که ساخت و احداث این مکان فرهنگی و هنری را گسترش دهیم.

194651