فعال اجتماعی و رسانه ای:

محدودسازى شبکه هاى اجتماعى، خودزنى است

یادداشت _طى چند روز گذشته خبرى مبنى بر امضاء طرحى جهت انسداد و محدودسازى شبکه هاى اجتماعى توسط تعدادی از نمایندگان مجلس، در برخى سایت هاى خبرى و شبکه هاى اجتماعى درج شد .

سایت خبری پرسون؛پس از اعلام این خبر، برخى از نمایندگانى که اسمشان در لیست امضاء کنندگان طرح بود، آن را تکذیب کردند. به همین دلیل جا دارد کمى بیشتر در این زمینه اطلاع رسانى شود.

البته بنده که نگارنده این یادداشت هستم، کارشناس it، تکنولوژى و فن آورى نیستم.

اما هر فرد غیر کارشناس، با کمى تفکر و جمع آورى اطلاعات نسبت به پیشرفت تکنولوژى مى تواند پى ببرد که مطلبى که در ادامه خواهد آمد تخیلى نبوده و دور از دسترس نمی باشد.

جهان در حال رسیدن به مرحله اى از انواع تکنولوژى هاست که مى توان گفت بسیارى از تکنولوژیهاى فعلى در مقابل تکنولوژیهاى پیش رو، بسیار پیش افتاده خواهد بود.

مثلا برخى کارشناسان فن آورى اطلاعات مى گویند بزودى شبکه هاى اجتماعى به روى کار خواهد آمد که شبکه هاى اجتماعى امروز نظیر واتساپ، تلگرام و... همچون یک پیامک ساده در مقابل آنها خواهند بود و بطور کلى در جهان آینده، رسانه ها بسیار پیشرفت خواهند کرد. بنابراین انسداد و محدود کردن دنیای ارتباطات مجازی، به نوعى غیر ممکن خواهد بود و هر جامعه اى که بخواهد توسعه و پیشرفت یابد و پابرجا بماند، ناگزیر به استفاده از آنهاست؛ وگرنه محکوم به نابودى می باشد.

با توجه به قدرت بسیار بالای فعلی و رشد بسیار چشمگیری که رسانه ها در آینده خواهند داشت، می توان شبکه های اجتماعی و رسانه ها را ابزاری دانست که رهبران بی بدیل آزادی، آزادی خواهی و دموکراسی در جهان هستند.

بنابراین بهتر است به جاى مقابله کردن با تکنولوژی هاى نوین و هدر دادن انرژى افراد و جامعه، با آن همراه شده و نهایت بهره ممکن را از آن ببریم.

داریوش کشاورز _ فعال اجتماعى و رسانه اى استان فارس

194641