دکوراسیون

رنگ بژ به عنوان یکی از رنگ‌های خنثی، در دکوراسیون داخلی محبوبیت بسیاری دارد. این رنگ آرامش و طبیعت آراسته را به فضا می‌بخشد و می‌تواند به طراحی یک محیط آرام و زیبا کمک کند. استفاده از رنگ بژ به تنهایی یا در ترکیب با رنگ‌های دیگر، امکانات بیشتری در ایجاد تنوع و تعادل در دکوراسیون فراهم می‌کند.
این ساختمان که از ساختمان پنتاگون در آمریکا بزرگ تر است و رکورد بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان را زده است، محل تجمیع صنعت الماس هند در شهر صورت در استان گجرات خواهد بود و ۷.۱ میلیون فوت مربع مساحت دارد.
جلوه و زیبایی منازل به هماهنگی طراحی شده بین لوازم و اثاثیه و رنگ آن‌ها بستگی دارد و باید با دقت انتخاب شود. وقتی متراژ منزل مسکونی کوچک باشد، طراحی دکوراسیون ساده نیست و شما برای انتخاب وسایل مورد نیاز با محدودیت‌هایی مواجه هستید. در این مطلب قصد داریم شما را با نکات بااهمیت دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده آشنا کنیم.
این روزها شاهد نصب و اجرای چمن مصنوعی در بالکن‌ها، حیاط، مراکز و باشگاه‌های ورزشی بسیار زیادی هستیم. چمن‌های مصنوعی با ساختار بی‌نظیر خود ضمن زیباسازی فضا از دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به چمن‌های طبیعی برخوردار هستند. برای اجرای این چمن‌ها باید مراحل خاصی را پشت سر گذاشته و نکات مهمی را رعایت کنید؛ اما این نکات چه هستند؟ در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر نکات نصب چمن‌های مصنوعی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
یکی از نشاط‌آورترین رنگ‌ها در دکور داخلی، رنگ زرد محسوب می‌شود. استفاده از این رنگ در طیف‌‎های مختلف طلایی، لیمویی، خردلی و … گرما و نور خورشید را به محیط می‌آورد. رنگ زرد روحیه را تقویت می‌کند و انرژی‌زا است. دکوراسیون داخلی زرد را می‌شود با بسیاری از رنگ‌های دیگر ترکیب کرد.
نصب کفپوش وینیل و به طور کلی هر کفپوش دیگری کاری تخصصی است و باید توسط افراد مجرب انجام شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر در این کار تخصصی ندارید، از افراد ماهر کمک بگیرید و خودتان اقدام به نصب نکنید.
با چیدمان درست گیاهان می‌توانید محیطی دنج و دلپذیر هم در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید تا از سرسبزی و نشاط آنها بهره‌مند شوید. اما نحوه چیدن گیاهان برای داشتن یک فضای سبز دلپذیر قواعد خاص خود را دارد:
بسیاری از افراد خانه‌دار برای پاک کردن و برق انداختن کاشی‌های کف خانه تا سرویس بهداشتی، لباس‌های سفید و ظرف و ظروف هر از چند گاهی از سفیدکننده قوی استفاده می‌کنند تا به قول خودشان به درخشندگی و شفافیت برسند غافل از اینکه مصرف این مواد چه خطراتی برای سلامت‌شان در پی دارد.
بعضی از افراد هنوز نمی‌دانند که چه بالشی را باید برای خواب خود انتخاب کنند و به سراغ بالش‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ می‌روند که آن‌ها را آزار می‌دهد و باعث می‌شود که خواب راحتی نداشته باشند.
یکی از چیز‌هایی که چند وقت یک بار یک ترندِ مهم در تیک‌تاک ایجاد می‎‌کند دکوراسیون داخلی است. ویدیو‌های تیک‏‎تاک به اینستاگرام می‌آیند و آنلاین‌شاپ‏‌های اینستاگرام محصولات و ترند‌ها را به مشتریانشان معرفی می‎‌کنند. به همین سرعت، یک ترند خاص در کل کشور (و حتی کل جهان) فراگیر می‌شود.
با انجام این کار‌ها اولاً سلامت افراد و امنیت محیط تضمین می‌شود ثانیاً جلوی ورود آسیب‌های بیشتر به دستگاه گرفته خواهد شد. مهم‌تر از همه این که خیالتان راحت است که وظیفه تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی به فرد یا افراد متخصصی سپرده می‌شود که سابقه‌ای طولانی و نامی نیک در حوزه تعمیرات پکیج و اسپلیت دارند.
دکوراسیون رنگارنگ انرژی، شخصیت و سرگرمی را در فضای داخلی خانه به ارمغان می‌آورد و گاهی اوقات زیاده‌روی در این سبک اصلا کار بدی نیست. این عکس‌های شلوغ و هیجان‌انگیز پالت قدرتمندی از رنگ دارند و برای ایده‌ گرفتن انتخاب مناسبی هستند.
به بهانه سالروز بزرگداشت معمار ایرانی «شیخ بهایی»؛

مصائب معماری‌/ خشت‌های کج اوّل با ما چه کرد؟

گرچه شایسته بود «روز معمار» از فخرهای ناتمام معماری ایرانی و اسلامی بگوییم، اما سراغ دغدغه‌ معماران امروز رفتیم؛ سراغ مصائب دانشجوی معماری بودن تا معضلات و روش های کسب درآمد در این حوزه.