آسیا

جمهوری اسلامی ایران در عین اینکه، رژیم اسرائیل را مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد و به‌ طور جدی به این رژیم درباره ارتکاب اقدامات ماجراجویانه و شرورانه در منطقه هشدار می‌دهد، حق ذاتی دفاع از خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد.
استفانی القاق گفت: ایران و آمریکا سخت برای حل موضوعات نهایی کار کرده‌اند. تروئیکای اروپایی نیز هم اکنون آماده به سرانجام رساندن این توافق هستند.
مسکو برای تثبیت سیاسی و ماندگاری چاره‌ای ندارد جز آنکه در برابر سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا و همپیمانان اروپایی آن بویژه در محیط پیرامونی خود بایستند.
سعید خطیب زاده گفت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد.
لاوروف با اعلام اینکه تحریم‌ها علیه روسیه به «مشکلی» برای احیای برجام تبدیل شده‌اند، رسما مذاکرات احیای برجام را به جنگ اوکراین مرتبط کرد.
سعید خطیب‌زاده گفت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود.
رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، رئیس جمهور فعلی این کشور از همتای روس خود بازی می‌خورد و معاون وی را نیز بی‌کفایت خطاب کرد.

خبرگزاری آمریکایی در گزارشی مدعی شده که آمریکا محموله دو نفتکش که مظنون به حمل نفت ایران به عنوان بخشی از یک طرح پیچیده مقابله با تحریم‌ها بودند را توقیف کرده است.

گروه تروریستی داعش شامگاه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تأیید مرگ سرکرده پیشین خود، سرکرده جدید را نیز معرفی کرد.

منابع یمنی می‌گویند که عناصر العمالقه، گذرگاه اصلی عدن را اشغال کرده‌اند؛ اقدامی که خشم عناصر شورای انتقالی را به همراه داشته است. این دو گروه، مزدوران امارات هستند.