پرونده ویژه

پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش چهاردهم

افزایش صادرات در دولت سیزدهم نیازمند تشکیل یک معاونت جداگانه است

دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته بیان کرد: ایجاد یک معاونت در ریاست جمهوری مربوط به صادرات و افزایش روابط بین المللی برای دسترسی به بازارهای هدف سبب افزایش صادرات است.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش سیزدهم

آیا رئیسی در تحقق وعده‌های اجتماعی موفق می‌شود؟

وعده‌های اجتماعی رئیسی شامل بحث سلامت، عدالت اجتماعی، زنان، اینترنت و حل مشکل مسکن جوانان در آستانه ازدواج است که در این گزارش بررسی شده است.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش دوازدهم

رفتار احتمالی ابراهیم رئیسی در حوزه سیاست داخلی و خارجی

عمده‌ترین مسئله کشور در حوزه سیاست خارجی موضوع برجام است که نوع رفتار رئیس جمهور منتخب در این زمینه به دغدغه بسیاری از تحلیلگران تبدیل شده است. 
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش یازدهم

شاه‌ویسی: دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات مالی مناسب اشتغال‌آفرینی کند

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی بیان کرد: دولت سیزدهم مدعی ایجاد 4 میلیون اشتغال تا پایان سال 1404 است که این نیازمند ایجاد یک برنامه کلان روند در حوزه اشتغال است. کارآفرینی در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی، فناوری‌های نوین و دانشی کردن اقتصاد و بهره گیری از دانش آموختگان قابل تحقق است.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش نهم

کسری بودجه سال 1400 ظلم به دولت آینده است

یک کارشناس امور اقتصادی بیان کرد: دولت بعدی می‌تواند با متعادل کردن بودجه، کاهش رشد نقدینگی و همچنین پایه پولی و افزایش تولید، قیمت‌ها را ثابت و رشد سرمایه‌گذاری را احیاء کند. 
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش هشتم

غنی نظری: مهم‌ترین اولویت کشور رفع مشکلات معیشتی مردم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل اصلی کشور که باید اولویت دولت آینده باشد، معیشت مردم است. ضمن این که فاصله ضریب جینی، فقیر و غنی و فاصله طبقاتی افزایش یافته است.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش هفتم

قیمت‌گذاری دستوری دولت معضل اصلی بازار خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: دولت بعدی باید قیمت‌گذاری خودرو را آزاد و روند تولید را افزایش دهد. در شرایط فعلی عرضه خودرو در بورس غیرممکن است و ابهامات، واسطه‌ها و تنش‌ها در تولید و فروش را افزایش می‌دهد.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش ششم

معضل اصلی کشاورزان نبود بانک اطلاعاتی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: ایجاد یک بانک کشاورزی در خصوص اطلاعات این بخش، رفع مشکلات حوزه آب و توجه به آمایش سرزمین و طرح تقویت امنیت غذایی از مهم‌ترین خواسته‌های مجلس از رئیس جمهور آینده است.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش پنجم

فعالان بخش مسکن خواستار توجه دولت بعدی به بخش خصوصی هستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور بیان کرد: رئیس جمهور بعدی باید مردم، اصناف و بخش خصوصی را به کار گیرد. دولت هر چقدر قوی باشد؛ بدون همراهی مردم به عنوان سرمایه قادر به هیچ کاری نخواهد بود. برخی از نهادها مانند بانک‌ها و ارگان‌های خاص در حال ساخت و ساز خانه می‌باشند که این مسئولیت باید به بخش خصوصی واگذار شود.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش چهارم

خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت جدید، اصلاح نظام بانکی است

رئیس اتاق بازرگانی شیراز مهمترین خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت جدید را ارائه جزئیات مسیر توسعه اقتصادی کشور، مهار تورم، رفع موانع تولید، اصلاح نظام بانکی و عمل به برنامه‌ریزی‌ها و اهداف دانست.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش سوم

ثبات بخشی به بازار ارز مهم ترین خواسته فعالان بازار سرمایه از رئیس جمهور منتخب

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: رئیس جمهور بعدی باید بتواند با رفع موانع، تولید، فعالیت سازنده و اشتغال در کشور را فراهم کند. زیرا بازار سرمایه آیینه واقعی بخش‌های اقتصادی است که اگر مشکل سایر بازارها رفع شود؛ این بازار امکان رشد پیدا می‌کند.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش دوم

قنادباشی: راه اندازی روابط سیاسی و تجاری ارزشمند با سایر کشورها در اولویت باشد

قنادباشی عنوان کرد: راه های دیپلماتیک که بسیاری از این مسیرها دارای قابلیت صنعتی و پذیرش صادرات ما هستند، در زمان روحانی مسدود شده بود که باید راه اندازی یک روابط سیاسی و تجاری خوب با کشورها صورت گیرد.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش اول

وعده‌های انتخاباتی رییسی به مردم نباید فراموش شود

پرسون در پرونده ویژه پیش رو قصد دارد به بررسی معضلات کشوری در بخش‌های مختلف بپردازد، تا صدای مردم به گوش هشتمین رییس جمهور منتخب برسد.
رضاپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

نهادهای مالی باید عملکرد شفاف خود را منتشر کنند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار صورت حساب‌های سازمان بورس مشوق خوبی برای سایر نهادهای اثرگذار که به نحوی با منافع عمومی و یا فضای اقتصادی کشور در گیر‌اند، می‌باشد و در فضای اقتصادی اثرات مثبتی از طریق بررسی فعالیت‌های مدیران و یا کارکنان شرکت‌ها دارد. 
پرونده ویژه پرسون؛ صدای افغان‌ها باشیم/ بخش دوم

آمریکا پشت پرده حادثه کابل است/ طالبان همان داعش است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: طالبان قبل از حضو آمریکا در افغانستان تشکیل شده بود و البته انحرافاتی دارد. اما داعش در زمان حضور آمریکایی‌ها ایجاد شد. حتی گفته می‌شود ایالات متحده سلاح و تجهیزات داعش را تأمین کرده است. داعش متهم اصلی حمله به دانشجوها و دانش آموزان در این کشور است.
پرونده ویژه پرسون؛ صدای افغان‌ها باشیم/ بخش اول

صدای ضجه مادرانی که در خاورمیانه گم شد

حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در غرب کابل پایتخت افغانستان که بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت به راحتی به دست فراموشی سپرده می‌شود.
پرونده ویژه پرسون، افسردگی را جدی بگیرید/ بخش هفتم

احساس امیدواری در فرد افسرده را بر اساس واقعیت افزایش دهیم

یک روانشناس بیان کرد: در برخی موارد نشانه‌های افسردگی در واکنش به اتفاقاتی مانند، مهاجرت و احساس غربت، از دست دادن جایگاه اجتماعی و اقتصادی است. همچنین افسردگی می‌تواند به دلیل شرایط درونی فرد باشد. یعنی در کل جهان بینی یک انسان ناامیدانه و نگاه فرد به زندگی سیاه است.
پرونده ویژه پرسون، افسردگی را جدی بگیرید/ بخش ششم

ملاک تشخیص مشکلات روحی را بدانید/ تفاوت در مردان و زنان

یک روانشناس با بیان این که بروز افسردگی در مردان و زنان متفاوت است، گفت: مردان معمولا در خود فرورفتگی دارند و ارتباط برقرار نمی‌کنند. علت بیماری‌های روحی در آنها مشکلات اقتصادی و فشارهای زندگی است. اما زنان افسردگی‌های اختصاصی دارند؛ برای مثال افسردگی پس از زایمان و یا افسردگی در سن یائسگی از جمله این موارد است.
پرونده ویژه پرسون، افسردگی را جدی بگیرید/ بخش سوم

مشکلات روحی، نشانه‌ها و روش‌های درمان

افسردگی در شدت‌های متفاوتی فرد را درگیر می‌کند؛ خودیاوری، مراجعه به روانشناس و در نهایت روانپزشک، راهکار مقابله با این بیماری است. 
پرونده ویژه پرسون؛ افسردگی را جدی بگیرید/ بخش دوم

زن و شوهر برای یکدیگر تکراری شده‌اند

یک روانشناس گفت: دوری از اخبار، تحرک و ورزش، پرهیز از بحث های بیهوده، برنامه‌ریزی و انجام بازی های دسته جمعی، در افزایش نشاط و مبارزه با افسردگی در جامعه موثر است.
پرونده ویژه پرسون؛ افسردگی را جدی بگیرید /بخش اول

این بیماری چهره ندارد/ افزایش خودکشی در کشور به علت مشکلات روحی

در هشت ماه نخست سال گذشته 3 هزار و 589 نفر در ایران خودکشی کرده‌اند که این رقم از رشد محسوس 4.2 درصدی تعداد موارد ارتکاب به خودکشی در سال کرونازده 99 بوده است.

پرونده ویژه پرسون؛ بردگی نوین، قاچاق زنان / بخش چهارم

افزایش قاچاق زنان به کشورهای همسایه

یک متخصص علوم رفتاری گفت: اغلب دختران فریب‌خورده بین 18 تا 30 سال سن دارند. معمولا دختران با خودفریبی وعده های شیادان را باور کرده و سرنوشت خود را آنها سپرده و به باتلاق تن فروشی کشیده می‌شوند.
پرونده ویژه پرسون؛ بردگی نوین، قاچاق زنان / بخش سوم

قاچاق زنان در فقدان بایدها و نبایدها

دکتر توکلی گفت: در سال‌های اخیر محدویت‌هایی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، موسیقی و ورزش زنان به وجود آمد. همین عامل باعث شد حتی کشورهای عقب‌مانده نیز جاذبه و یا سرابی برای فعالیت و زندگی بهتر باشند.