انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: روند مذاکرات میان ایران و آژانس در حال پیشرفت است و هر روز هیات‌های فنی و کارشناسی در رفت و آمد و ارتباط هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در سال جدید تاثیر فناوری‌های هسته‌ای در زندگی‌ مردم محسوس‌تر خواهد بود و با به کارگیری فناوری‌های هسته‌ای، امنیت غذایی مردم بیش از گذشته تضمین خواهد شد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به پیشرفت در اجرای توافق ماه گذشته با ایران گفت: ما با نصب دوربین ها شروع می کنیم. ما با اتصال مجدد برخی از سیستم های نظارت آنلاین شروع می کنیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در گذشته بازتاب صحبت‌های گروسی را به او می‌گفتیم که اگر شما بگویید ایران معادل چند بمب مواد دارد طوری وانمود می شود در دنیا که انگار ما دنبال بمب هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پایبندی کامل و مؤثر، راه صحیح برای پیشرفت در مسئله هسته‌ای ایران است، از آمریکا هم خواست هرچه سریعتر تصمیمی سیاسی برای عمل کردن به نتایج این گفتگوها بگیرد.
اکنون گویا در سفر گروسی به تهران قرار شده برخی پرونده ها و مسائل پادمانی در دستور کار مشترک قرار گرفته و حل و فصل شود. البته هنوز هیچ محتوایی در مورد توافقات ایران و آژانس خبری به بیرون درز نکرده است اما از لحن آقای گروسی می توان این برداشت را صورت داد که توافقی بین مقامات ایران و آژانس صورت گرفته تا این مساله حل و فصل شود.
رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که امروز کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی تشکیل خواهد داد.

چنانچه در سفر گروسی به نتیجه نرسیم یا در نشست آوریل یا در اجلاس بعدی حداکثر پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع خواهند داد. اتفاقی که شاید آمریکایی ها هم بدشان نیاید و فشار را بیشتر کنند لذا فارغ از اینکه مسئله برجام به کجا برسد به نظر می‌رسد که ایران باید با آژانس شفاف‌سازی کرده و این مسائل را حل کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با اینکه آیا سفر گروسی می‌تواند گره گشای پرونده هسته‌ای باشد، گفت: ما چیز غیر عادی که تحت فشار و سیاسی باشد را نمی‌پذیریم.
رسانه عربی در یادداشتی با اشاره به پیشرفت های کشورمان در زمینه های مختلف آورده است که ایران از مرحله درحال هسته ای شدن عبور کرد و به باشگاه کشورهای هسته ای پیوست.