عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

ساعتی پیش جریان آب زاینده‌رود به نصف جهان رسید و انتظار شهروندان و مسافران نوروزی برای جریان آب زاینده‌رود در اصفهان به پایان رسید.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تأیید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی ۴ سال اخیر بود.
قانونی که شش سال از تصویبش می‌گذرد بی‌آنکه ثمری داشته باشد

قانون معلولان، ماکتی توخالی برای حفظ ظاهر

مدیر کمپین معلولان می‌گوید: با وجود تشکیل جلسات ستاد مناسب‌سازی، عملاً هیچ تغییر محسوسی در وضعیت «مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن عمومی و معابر» مشاهده نمی‌شود و اجرای تبصره مربوط به «ایاب و ذهاب رایگان و نیم‌بها» بعد از گذشت پنج سال و اختصاص اعتبار برای این امر، همچنان در حد حرف و حدیث باقی مانده است.
متاسفانه مسوول اصلی ناترازی‌های موجود در کشور، از ناترازی بنزین و گاز گرفته تا ناترازی آب و گوشت، همچنین رانت‌های به وجود آمده در بازارهای مختلف از خودرو گرفته تا بازار وام و در نتیجه فسادهای ناشی از توزیع این رانت‌ها به‌ طور مستقیم فقط و فقط نگرش قدیمی ما مردم و ما مسوولان به «قیمت» بوده است.
امروزه با گسترش مشغله‌ها و نیاز به جابه‌جایی سریع و آسان مرسولات، اپلیکیشن‌های درخواست پیک موتوری به ابزاری ضروری تبدیل شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها با ارائه خدمات متنوع و سریع، به شما کمک می‌کنند تا در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. در این مقاله، به معرفی 5 اپلیکیشن پیک موتوری خواهیم پرداخت.
استاندار اصفهان گفت: حضور میدانی در بازار و حضور در جمع خریداران و فروشندگان را در روزهای پایانی سال با جدیت و مستمر دنبال کنید، این موضوع را در ستاد تنظیم بازار نیز به اعضاء ستاد تأکید شده است.
به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا

خوشا به حال آنان که بجای مردن، شهادت را انتخاب کردند

بیست و دوم اسفند روز "بزرگداشت شهدا" و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران، فرصتی برای یادآوری راز ماندگاری شهدا و نام و راه آنهاست. شهدایی که از جان خود گذشتند و ایثار و از خودگذشتگی را برای ما معنا کردند.
در شرایطی که واکنش‌ها به ماجرای جر و بحث زن قانون‌شکن با یک روحانی در درمانگاهی در قم در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد و مقام‌های قضایی نیز دستورهای لازم را برای رسیدگی به این حادثه صادر کرده‌اند، جریان‌های ضدانقلاب در واکنش به این ماجرا اقدام به‌خودزنی کرده و کمپین «من سلیطه ام» به راه انداختند.
آتش بهانه بود؛ چرا که چند روز دیگر بهار از راه می‌رسید و کار و فعالیت از سرگرفته می‌شد؛ زیرا سرماهای سخت در زمستان‌های استخوان‌سوزِ تهران، تمامی کارها و فعالیت‌ها را تقریبا به تعطیلی می‌کشاند و با آمدن بهار، خون تازه در رگ‌های زندگی به جریان می‌افتاد.
این عده از روحانیون به جای آنکه سپر دین شوند دین را سپر خود قرار داده‌اند؛ درنتیجه، شواهد و قرائن فراوان در افول شدید دین و جایگاه روحانیت وجود دارد که در زندگی روزمره یا پژوهش‌ها دیده می‌شود. در هر حال از ما گفتن بود، بهتر است جلوی این حراج را بگیرید. خود دانید.
گال یک عفونت پوستی شایع و در عین حال بسیار مسری است که توسط کنه میکروسکوپی به نام Sarcoptes scabiei ایجاد می شود.
در آستانه نوروز، تقریبا هیچ بلیتی برای مقاصد محبوب گردشگری موجود نیست و اگر از یک ماه پیش برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده و بلیت نخریده باشید، باید با سفر در ایام نوروز خداحافظی کنید.
حجت الاسلام موحد نژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: رویت هلال ماه مبارک رمضان در روز یکشنبه ۲۰ اسفند امکان‌پذیر نیست.
مدیرعامل مجموعه فروشگاه های شهروند خبر داد؛

با خرید از جشنواره سی‌ بهار در سی سالگی فروشگاه شهروند برنده باشید!

مشتریان فروشگاه‌های شهروند می‌توانند از تخفیف ویژه تا سقف ۴۰ درصد برای بیش از ۵ هزار قلم کالا شامل انواع گروه‌های کالایی باکیفیت از قبیل خواروبار، لبنیات، شوینده، محصولات پروتئینی و پوشاک استفاده کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد؛

ممنوعیتی برای طبخ غذای بیرون بر در ماه رمضان نداریم

رئیس اتاق اصناف تهران از اعمال محدودیت برای طبخ و عرضه غذا در انظار عمومی طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هیچ‌ ممنوعیتی برای طبخ غذای بیرون بر در ماه مبارک رمضان نداریم، اما محدودیت داریم که در انظار عمومی ‌به صورت اشکار غذا تهیه و طبخ و به فروش رسانده شود.