رهبری

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سرویس رهبری پرسون دنبال کنید.

رفراندومی برای تمام ایرانیان؛

12 فروردین؛ روز آری به جمهوری اسلامی

۱۲ فروردین سال ۵۸ یکی از روز‌های تاریخی و مهم ایران اسلامی است. با پیشنهاد امام خمینی، دولت موقت مهندس بازرگان مسئول برگزاری رفراندوم تغییر رژیم سلطنت به جمهوری اسلامی شد. گزارشی درباره سیر برگزاری این رفراندوم را می‌خوانید.
رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره شهدای یزد:

مراقب باشیم آرمان‌های انقلاب به‌ دست برخی افراد مخدوش نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: انگیزه شهیدان از حضور در میدان جهاد حمایت از انقلاب، امام، حجاب و دفع شر دشمن بود که باید مراقبت کرد این آرمان‌ها به دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ایران از سال ۹۴ خیلی قوی‌تر شده و برجام باید تغییر به نفع ایران پیدا کند، خاطرنشان کردند: کسانی که می‌خواهند داوطلب ریاست جمهوری شوند، سنگینی کار را بدانند
یادداشت/تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

دلیل اصلی دشمنی آمریکا به عنوان فرعون زمان و طاغوت اعظم و شیطان بزرگ با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی که همانا آرمان و اهداف بعثت پیامبر اعظم (ص) است، می باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اطلاع از تلاش برای برگزاری جلسه‌ای با عنوان «بزرگداشت علمای ربانی؛ پیرامون شخصیت اخلاقی عرفانی رهبر معظم انقلاب» از سوی یکی از حوزه‌های علمیه با انجام این جلسه مخالفت کردند و این برنامه لغو شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده می‌شود، گفت: اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند و اسلام سیاسی آماج حملات دشمنان است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسئولان نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هوشمندی حضرت آیت الله سیستانی در دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان را تحسین‌برانگیز دانست و گفت: مواضع حکیمانه آیت‌الله سیستانی مایه عزت اسلام شد.
پیام رهبر انقلاب به کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز»:

زنان شهید، جانباز و آزاده در قلّه‌ افتخارات انقلاب هستند

رهبر انقلاب در پیامی به کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» ویژه تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده، این زنان مجاهد، شجاع و فداکار را از برترین قله‌های افتخارات انقلاب اسلامی خواندند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: مجلس و دولت اختلاف‌نظر امروزشان را (در زمینه نحوه اجرای قانون راهبردی لغو تحریم ها ) حل کنند تا نشان‌دهنده دوصدایی نباشد.