ببینید

شهر تهران در روزهای پایانی سال در زیر سایه کرونا حال و هوای نوروزی به خود گرفته است و مردم در بازار ها و خیابان ها مشغول خرید عید نوروز هستند.
روستای درک با جاذبه گردشگری در سواحل مکران در جنوب شرقی ایران قرار دارد و سواحل مکران در طول دریای عمان گسترده شده است. این سواحل علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، از نظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی از موقعیت منحصر‌به‌فردی برخوردار است.

بازار گل محلاتی واقع در بزرگراه محلاتی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازار‌های گل کلان‌شهر تهران بشمار می‌رود. بازار بزرگی که مملو از انواع گیاهان آپارتمانی و باغی و ابزارآلات و کلیه محصولات مرتبط با کشاورزی، گل‌های طبیعی و وسایل باغبانی است و هر ساله در آستانه‌ی سال نو شلوغ و پر رونق است.
درخت یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران در آسمان‌ها و زمین است، نباید فراموش کنیم درخت بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند. در تقویم ایران ۱۵ اسفند هر سال روز درختکاری و ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هر سال «هفته منابع طبیعی و آبخیزداری» است. روز درختکاری ابتدا در سال ۱۸۷۲ و در ایالت نبر اسکای آمریکا و در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین)، توسط فردی به نام مورتن برگزار شد (Arbor Day) و گفته می‌شود که در آن روز بیش از ۱ میلیون درخت کاشته شده است اما بعد از مدتی این تاریخ به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت.


دورانی که خودروهای قدیمی و از نفس افتاده در گوشه پارکینگ‌های عمومی و خصوصی خاک می‌خوردند به پایان رسیده است. همین کلاسیک‌ها که زمانی در طرح تعویض خودرو‌های قدیمی با پراید تاخت زده می‌شد حالا ارزش صد چندانی و میلیاردی پیدا کرده‌اند و احیای آن‌ها به شغلی هیجان‌انگیز بدل شده است. گاهی تعمیر و بازسازی این خودرو‌ها چندین سال و با هزینه میلیاردی و با قطعات اصلی از کشور‌های سازنده انجام می‌شود. این گزارش نگاهی دارد به یک مرکز بازسازی کمیاب‌ترین خودرو‌های کلاسیک در شهریار.
مجتبی اسماعیل زاد

آسباد های تاریخی نشتیفان

در نشتیفان مجموعه ای باستانی از آسیا بهای بادی وجود دارد که به آن آسباد می گویند و یکی از بزرگترین مجموعه های خشت، گل و چوبی تاریخی ایران و همچنین از مجموعه آسبادهای تاریخی جهان محسوب می شود .آسبادها،از مهمترین سازه های مرتبط باموقعیت جغرافیایی و اقلیمی شهرخواف بوده و همواره نقش اساسی و ارزنده ای در معیشت مردم این دیار داشته است.این مکان به‌ عنوان یکی از جاذبه‌ های مهم گردشگری ایران بشمار می آید.
نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

مسجد شعیا و امامزاده اسماعیل که در محله قدیمی خیابان هاتف اصفهان واقع شده است این روزها حال ناخوشی دارد و این بنای تاریخی رو به تخریب است.

بسیاری از کتیبه‌ها و دیوارهای این بنا آسیب دیده‌اند و محافظت درستی از آن صورت نمی‌گیرد. سقف گذر این بنای تاریخی نیز در حال فروریختن است که مدتی است که صرفاً با چند ستون چوبی و کمی گچ نگهداری شده است.
با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز میراث فرهنگی و اوقاف برنامه مشخصی برای مراقبت، مرمت و بازسازی این اثر تاریخی ندارند. این بنای مذهبی متعلق به دوران سلجوقی و صفوی است که اولین مسجد اصفهان در دل امامزاده است و به ثبت ملی نیز رسیده است.


شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نخستین مجموعه‌هایی بود که از روز اول اعلام ورود کرونا به کشور، همه امکانات و ظرفیت خود را به کار گرفت تا ضمن خدمات‌رسانی صددرصدی به شهروندان، با تمام توان با شیوع ویروس کرونا مقابله کند.
عکاسی ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک از سوژه‌های کوچک و ریز است که می‌تواند جزئیات قابل تشخیص و باور پذیری را به ما ارائه دهد. عکس‌های این مجموعه نمایی نزدیک و دیده نشده از اشیای محیط زندگی ماست.
در دومین روز از رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند که روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) انجام شد؛ یگان‌های شناور ایران و روسیه عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.
به مناسبت روز نیروی هوایی؛

بلند آسمان جایگاه من است

خانه طراحان انقلاب اسلامی به مناسبت ۱۹ بهمن مصادف با سالروز نیروی هوایی، پوستری را طراحی کرد.