علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دانشمندان دانشگاه جورجیا با استفاده از گونه‌های متفاوت ویروس کرونا توانستند نقطه ضعف این ویروس را پیدا کنند.

بیش از ۱۶۰ سال پیش، نویسنده کتاب آناتومی گری، دکتر هنری گری، جامع‌ترین متن را در مورد بدن انسان جمع آوری کرد. با این حال، پس از ده‌ها اصلاحیه و ویرایش جدید، پزشکان هنوز در مورد چگونگی وضعیت اندام‌های بدن دست به اکتشاف می‌زنند.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی؛

ماسک زدن برای چه افرادی مضر است؟

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، گفت: استفاده از ماسک فقط برای کودکان کمتر از دو سال و بیمارانی که اختلال تنفسی شدید دارند، توصیه نمی شود.

علائمی چون سردرد آزاردهنده، سرگیجه، حساسیت به نور و صدا، اختلالات بینایی، بی حسی، احساس سوزن سوزن شدن و حتی ناتوانی در تفکر و تمرکز کردن می‌تواند از نشانه‌های میگرن مزمن باشد.

کمردرد شایع‌ترین و جدیدترین علامت ابتلا به کرونا است و مبتلایان با استفاده از استامینوفن می‌توانند این درد را تسکین دهند.

به استناد نتایج پژوهش‌های دانشگاهی؛

آلوده ترین مناطق تهران کدامند؟

پژوهشگران یک مطالعه با تهیه نقشه آلودگی هوای تهران، آلوده‌ترین مناطق این شهر را مشخص کردند.

پیری، یک رویداد اجتناب‌ناپذیر است اما از سنین کم می‌توان اقداماتی را انجام داد تا فرایند پیری را کندتر کرد. یکی از این اقدامات مصرف مواد خوراکی حاوی ترکیبات ضدپیری است که موجب افزایش مدت جوانی و تاخیر در فرایند پیری می‌شوند.

۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی به احداث ساختمان جدید دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه شهید بهشتی که چند ماه قبل، عضویت فرزند رئیس‌جمهور در هیئت علمی آن دانشکده حاشیه‌ساز شده بود، تخصیص یافته است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ویروس جدید کرونا می‌تواند در مراحل اولیه این بیماری جلوی درد را بگیرد و ابتلا به این بیماری را پنهان کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

دورکاری اجرا شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید از ظرفیت‌های موجود مانند دورکاری و مرخصی استعلاجی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوب استفاده کرد تا با کاهش رفت‌وآمدها، شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور کاسته شود.

الکساندر گینسبورگ رئیس مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که داوطلبانی که واکسن کرونای «اسپوتنیک-۵» زده اند به هیچگونه عارضه و بیماری دچار نشده اند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این ستاد با بودجه ۲۰ میلیارد تومانی، ۲۲ داروی زیستی تولید کرد که یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشت و توانستیم از سند چشم انداز این حوزه سبقت بگیریم.