دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

به راستی فقط در چنین بزنگاه های تاریخی است که مفاهیم ارزشمندی چون حقوق بشر و آزادی و دموکراسی و پایبندی به قوانین بین المللی معنای مصداقی و عینی یافته و در برابر عملکرد گستاخانه ، ضد بشری و کاست گونه مدعیان رنگ می بازد.
رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ما برای امکانات رفاهی و کمک به دانشجویان وام ازدواج را در نظر گرفتیم و مبلغ برای زوج‌هایی که ثبت‌نام کردند، واریز شده است.
کارت ورود به جلسه آزمون‌های «ملی دندانپزشکی»، «ارزشیابی و ارتقای دانش آموختگان داروسازی» و «ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی» در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: از جمله بورس‌های ارائه شده می‌توانیم به بورس دانش، بنگاه اقتصادی، وطن، صنعت و مشاغل، فرصت‌های کوتاه مدت خارج از کشور اشاره کنیم.
وزیر علوم با اشاره به ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها توسط مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: نتایج این ارزیابی در آینده در مسائلی همچون انتخاب روسای دانشگاه، ارتقای جایگاه مدنظر قرار خواهد بود.
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، از اعطای سه بورسیه جدید به دانشجویان ارشد و دکتری خبر داد و گفت: واجدین شرایط برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه بورسیه های دانشجویی مراجعه کنند.
جهاددانشگاهی در بیانیه ای به مناسبت حماسه نه دی تاکید کرد: حماسه تاریخی ۹ دی ۱۳۸۸ نقطه عطف و نور امیدی بی‌مانند در تاریخ انقلاب اسلامی است که به همه دشمنان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که مردم نجیب ایران تا آخرین ‌نفس از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و راه ولایت، دفاع و پیروی خواهند کرد.
فراز و فرودهای دامنه‌دار کنکور امسال در ساعت ۱۱ صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در نهایت منجر به این خبر شد: «عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور استعفا کرد.»
سال‌های پیش مسئولان سازمان سنجش در توضیحِ چرایی افزایش هزینۀ ثبت‌نام برای جاماندگان کنکور گفته بودند که مصوبۀ دولت این است که از افرادی که بعد از مهلت‌های معمول در کنکور ثبت‌نام می‌کنند جریمه گرفته شود.