کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«اگر برگشتم» روایت‌ زندگی شهید محمدحسین حسن‌زاده از رزمندگان استان یزد در دفاع مقدس، منتشر می‌شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان؛

لاهیجان سه بار نامزد انتخاب پایتخت کتاب بود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: لاهیجان تاکنون سه بار نامزد انتخاب پایتخت کتاب شده است و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر شاهد تکرار این افتخار باشیم.
وکیلی؛ گرافیست و مدرس نقاشی کودکان در گفت وگو با پرسون:

تصویرسازی بچه ها از روی اشعار کُردی/برگزاری نمایشگاه ملی«دنیای رنگی شعر»

گاهی اشعار کُردی را به بچه ها می دهم و آن ها تصویرسازی می کنند و فعالیت ام در همین حیطه است. من یک نمایشگاه دیگر به نام «دنیای رنگی شعر» در غرب کشور برگزار کردم که بزرگترین نمایشگاه کودک در غرب کشور اعلام شد. 1000 نقاشی در قطع A3 بود که همه را قاب گرفتم و در نمایشگاه قرار دادم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

بازگشت آگهی‌های دولتی به مطبوعات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو ماده ۱۴ آئین نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) خبر داد و نوشت: الزام ارسال آگهی‌های دولتی به مطبوعات به قوت خود باقی ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجربه دوران کرونا را روزنه‌ ارتباط با جهان، دانست و گفت: باید تجربه شاعرانه کرونایی را با جهان مبادله کنیم، دردی که همه مردم جهان با آن مرتبط بودند و همه شاعران جهان با آن همراهی و هم‌آوایی کردند را راهی برای ارتباط با جهان بگیریم.
ابوذر قاسمیان شبکه‌های اجتماعی را به نفع ادبیات می‌داند و معتقد است، باعث شنیده شدن صداهای مختلف شده اما در عین‌حال به چهره شدن برخی از نویسنده‌های ضعیف در شبکه‌های اجتماعی هم اشاره می‌کند.
آثار نویسندگان همیشه پرفروش در کنار کتاب‌های برخی از بازیگران و سیاستمداران فهرست پرفروش‌های هفتگی نشریه نیویورک‌تایمز را تشکیل داده‌ است.
نویسنده کتاب «عنوان ایران، تنها قربانی سیاست های آمریکا نیست» در گفت وگو با پرسون:

هدف از نوشتن این کتاب بیان تهدیدات محتمل بر علیه امنیت ملی ایران است

نویسنده کتاب «عنوان ایران، تنها قربانی سیاست های آمریکا نیست» گفت: هدف از نوشتن این کتاب بیان تهدیدات محتمل بر علیه امنیت ملی ایران می باشد.

منیرالدین بیروتی معتقد است، شبکه‌های اجتماعی نوشته‌های بد را در سطح وسیع بازنشر می‌دهند و ادبیات را به یک چیز مصرفی و حتی یک‌بار مصرف تبدیل می‌کنند.
دور جدید مقابله با نشر اکاذیب در «ویکی‌پدیا»؛

«ویکی‌پدیا» قانونمند می‌شود

«ویکی‌پدیا» با انتشار یک آیین‌نامه جهانی درصدد جلوگیری از نشر اکاذیب و دستکاری اطلاعات در این دانشنامه آزاد برآمد.