بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: به دلیل عدم برنامه ریزی درست در ماه های قبل و عمل نکردن به وعده ها در خصوص تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی، قیمت مرغ افزایش پیدا کرده است.
حدود ۷۰ درصد جنگ و درگیری­‌های نظامی در جهان در دایره ­ای است که یک طرف آن در افغانستان و طرف دیگر آن در لیبی است. اگر خوانندۀ این سطور تجربۀ تعامل مستقیم با سیاست­مداران و جوامع منطقۀ خاورمیانه را داشته باشد احتمالاً تصدیق می­‌کند که یک ذهنیتِ کانونی وجود دارد: که عموماً دولت­ها و جوامع این منطقه، علل این وضعیتِ نابسامان و جنگ را «بیرونی و خارجی» می­دانند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سه هفته آینده فشارها به ایران بیشتر خواهد شد؛ ما به مردم گفته و‌ می‌گوییم ریسک‌بازار ارز بسیار بالا است و ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.
لطیفی با توجه به ورود غیرقانونی قاچاق یا نشان دادن کالایی به جای کالای دیگر اظهار داشت: با هوشمند‌سازی به دنبال آن هستیم که بتوانیم قاچاق کالا را به حداقل برسانیم اما آنچه که در بازار اهمیت بیشتری دارد است در بازار چه کالایی به چه میزان مصرف و در چه محاسب مصرفی باید طراحی، رصد و تامین شود.

جهانگیری در تماس تلفنی با آیت‌الله علوی بروجردی:

دولت به دنبال کاهش فشارها بر طبقه ضعیف جامعه است

معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی، در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمان وی قرار گرفت و با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت با تمام ظرفیت به دنبال کاهش فشارها بر اقشار ضعیف جامعه است
سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: در راستای دستور رئیس جمهور برای اینکه کالا از ثبت سفارش تا مصرف تحت یک سامانه کنترل شود مباحث کارشناسی با چند دستگاه به وزارت فناوری اطلاعات ای سی تی و وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی ایران شروع شده تا بتوانیم روش های قانونی را دنبال کنیم و تخطی از قانون رخ ندهد.
رئیس هیئت موسس کانون صرافان:

دلایل نوسانات نرخ دلار

رئیس هیئت موسس کانون صرافان مهمترین دلیل افزایش نرخ ارز و دلار را تفاوت نرخ تورم و و بیکاری در ایران و کشور‌های حوزه دلار عنوان کرد و گفت: جو روانی حاصل از عملکرد غلط مسئولین اقتصادی کشور نیز بر این وضعیت دامن می‌زند.

قیمت دلار در ابتدای هفته پیش ریزشی بوده و از کانال ۳۰ هزار تومان خارج شده و وارد کانال ۲۷ هزار تومان شده است و همین موضوع باعث عرضه بیشتر دلار به بازار شد البته برخی معتقدند این روندکاهشی دلار موقتی بوده و دلال ها از این وضعیت نوسان گیری می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قیمت‌های کنونی خودرو غیرواقعی بوده و ارتباطی با عرضه و تقاضا ندارد و ناشی از فعالیت دلالان زیر سایه بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های نظارتی است.
پورابراهیمی در گفتگو با پرسون :

منابع ارزی جایگزین صادرات نفتی شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت منابع ارزی ناشی از صادرات غیر نفتی حدود 27 میلیون دلار تا بهار امسال منابعی بوده که به دلایل مخـتلف به چرخه اقتصاد کشور برنگشته است که فقط حدود نزدیک 8 تا 9 میلیون دلار از این منابع به چرخه اقتصاد برگشته است. و ما بقی این رقم به عبارتی در حال پیگیری است که سریعتر عملیاتی شود.



در جریان نوسان اخیر در بازار تخم مرغ، این کالا جزو آن دسته از اقلام خوراکی قرار گرفته که بیشترین افزایش قیمت را نسبت به پارسال دارد، تخم مرغ بیش از ۷۲ درصد نسبت به شهریور سال گذشته گران شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه حمایت‌های دولت از بازار بورس حمایت بنیادین است، گفت: تصمیم داریم باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب دارا سوم عرضه کنیم.
درحالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان است اما قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار از ۲۰ هزار تومان عبور کرده است و تا ۲۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.