راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: جاماندگان اژثبت نام وام ودیعه مسکن می‌توانند از امروز صبح تا پایان مهرماه با ورود به سامانه این وزارت خانه، اقدام به ثبت نام کرده و طبق ضوابط از تسهیلات آن بهره‌مند شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کسی حق تعلل در اجرای مسکن ملی را ندارد، گفت: شهرداری ها موظفند هرچه سریعتر نسبت به صدور پروانه ساخت واحدهای مسکن ملی اقدام کنند تا عملیات اجرایی در همه استان‌ها آغاز شود.
گروهی از فروشنده‌های آپارتمان در مناطق لوکس، پیام ریزش تورم ماهانه مسکن در شهریور را دریافت کردند. لحن فایل‌های ملکی طی روزهای اخیر در منطقه یک تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که فروشنده‌ها با استفاده از عبارت «فروش ۲۰ درصد زیر قیمت منطقه» قصد جذب سریع مشتری را دارند.
هفت طرح بزرگ راهداری استان تهران با بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.



دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با افزایش تعداد ایرلاین‌های ایرانی و پرواز‌های روزانه در مسیر تهران – استانبول شاهد کاهش شدید نرخ بلیت پرواز‌های ترکیه هستیم و جالب‌تر اینکه پرواز‌های قطرایرویز که پیش از آغاز پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی نرخی حدود ۶۰ میلیون تومان داشت، هم اکنون بلیت همین پرواز را حدود هشت میلیون تومان می‌فروشد.
مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور:

کندوان مسدود شد / بارش باران در برخی جاده های کشور

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور گفت: امروز 7 مهر از ساعت 11:45 محور کندوان حد فاصل بیلقان تا شهرستانک به علت عملیات کارگاه جاده ای مسدود و تردد در محور تا اطلاع بعدی ممنوع است.

تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های پایین جامعه بین یک شرکت ایرانی و یک شرکت ترکیه‌ای که سابقه ساخت ۳۵ هزار واحد در ایران را دارد به امضا رسید. این تفاهم بدون عبور از مجرای بانکی که دچار تحریم است انجام شد.
نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه کاری که وزیر اسبق راه و شهرسازی انجام داد و جای تاسف دارد این است که اجازه داد عرصه و اعیانی مسکن های مهری که در شهرهای جدید از جمله پردیس ساخته شده بود اجازه فروش داشته باشد،‌ خاطرنشان کرد: دولت از همین عرصه‌های مسکن مهر حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان کاسب شدند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: احراز هویت آگهی‌دهندگان در سایت های اینترنتی وضعیت این حوزه را سامان می دهد، قطعا باید شرایطی ایجاد شود که فروشندگان واقعی مسکن تنها بتوانند در سایت های اینترنتی آگهی بدهند و از ورود و فعالیت دلالان جلوگیری شود.
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران ضمن اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان امسال گفت: طرح اقدام ملی مسکن استان تهران در مرحله احراز شرط سکونت قرار دارد.