صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مروری بر رویدادهای اقتصادی روز گذشته نشان می‌دهد که وزارت صنعت از موضع خود در قبال طلافروشان عقب نشسته و طبق اعلام این وزارتخانه نیازی به ثبت دارایی طلافروشان در سامانه جامع تجارت نیست. دیروز همچنین سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: خودرو ایکس۵۵ پرو به‌دلیل نقص فنی دیگر شماره گذاری نمی شود.
دفتر آمار آمریکا اعلام کرد: تجارت این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۰۳ درصدی به ۲۷.۷ میلیون دلار رسیده است.
پس از افشا شدن تخلفاتی نظیر چای دبش و زمین‌های ازگل طی ماه‌های اخیر مساله روغن‌های فاسد تصویر نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده که بی‌توجهی به آن یقینا به صلاح مردم و ساختار نظارتی نخواهد بود.
حمیدرضا رستگارپور رییس اتاق اصناف تهران گفت: تقریبا تمام مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند و هم فعال اقتصادی و فعال در کسب و کارها و هم مردم عادی پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند. از این رو مسئولان کشور باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند.
یک تولیدکننده سیمان اعلام کرد: ارزان فروشی سیمان صادراتی باعث شد بعد از عراق، کشور امارات عربی متحده نیز واردات سیمان و کلینکر از ایران را به استناد قوانین ضد دامپینگ با گذاشتن تعرفه گمرکی ۶۷ درصدی عملاً ممنوع نماید.
وزیر صمت در خصوص حجم بالای تخصیص ارز به مونتاژکاران و عدم کاهش التهابات بازار خودرو، تیم کارشناسی را به جهت بررسی فرایندهای مذکور تعیین کرد.
سفیر ازبکستان در ایران با بیان اینکه ارزش تجارت ایران و ازبکستان در سال ۲۰۲۴ به یک میلیارد خواهد رسید، گفت: استان خوارزم منطقه مناسبی برای سرمایه‌گذاری ایرانی ها در این کشور به شمار می آید.
وزیر صمت با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید بر تولید تمرکز کنیم، گفت: شرکت های موفق در ارزآوری و شرکت هایی که ارزبری کمتری دارند، در اولویت وزارت صمت برای تامین ارز هستند.