دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی ارتش در گفت و گو با پرسون؛

حاصل جنگ تحمیلی خودکفایی و بومی سازی دفاعی کشور بود

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره چهل سالگی دفاع مقدس، گفت: درس های جنگ تحمیلی برای ایران به ویژه در اوج تحریم ها، دستاورد مهمی به نام خودکفایی و بومی‌سازی دفاعی کشور بوده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما هرگز متوقف نمی‌شویم، گفت: برد سلاح‌هایمان را افزایش می‌دهیم و به عمق دریانوردی‌مان ژرفا می‌بخشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هدف دشمن از ترور حاج «قاسم سلیمانی» را جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه‌ای آن دانست و گفت: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقی است و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.
علی اصغر جعفری در گفت و گو با پرسون:

دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست و دشمن نیز به این امر واقف است که اگر جوانان ما این فرهنگ را بشناسند، کشورمان برای همیشه سربلندی خود را حفظ خواهد کرد و در مقابل هجمه های دشمن خواهد ایستاد.

سخنگوی سپاه پاسداران در گفت و گو با پرسون:

پیوند نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت و آرمان های امت اسلامی

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: توانمند سازی که حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت در عرض و طول جغرافیای امت اسلامی بوجود آورد، سرمایه گران سنگی است که دشمنان بسیار از آن وحشت دارند و امروز نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت امت اسلامی و آرمان های اسلام پیوند خورده است.

یادداشت به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

آری اینجا ایران است سرزمین دلیران در خون غلتیده

در چهلمین سالگرد پیروزی ملت ایران گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس برابرقدرتهای دنیا که با به زانو در آمدشان فهمیدند که ایران دیگر آن ایران دوران پهلوی نیست که بله قربان گوی به مستکبرین و استکباران دنیا باشد .
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مدرسه مردم باوری است و این را باید بدانیم که هرگاه مردم را باور کنیم پیروز خواهیم شد.
سرلشکر سلامی خطاب به آمریکایی ها گفت: شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می زنیم؟ ما کسانی را می زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند.
مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع گفت: در سال جهش تولید و با هدف ایجاد استقلال صنعتی در کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، آماده رفع نیازمندی‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کشور هستیم.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تجهیزات راهبردی ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار ۹۹ با موفقیت آزمایش شد، گفت: موفق شدیم انواع تسلیحات و تجهیزات مهم و استراتژیک شامل زیردریایی‌ها، پهپادها و موشک‌های ایرانی را در یک تمرین و عرصه واقعی نبرد با موفقیت آزمایش کنیم.
امیر سیاری در تشریح آغاز مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹

حضور زیردریایی فاتح و پهپاد سیمرغ برای اولین‌بار

امیر دریادار سیاری گفت: مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا آغاز می‌شود و به‌مدت سه روز ادامه دارد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ارزش‌های دفاع مقدس را باید به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: درسی که به صدام، رژیم بعث عراق و استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس دادیم، عبرتی برای زورگویان شد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش:

امنیت مان مرهون جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش از اجرای یکهزار و ۴۰۰ برنامه عمومی و تخصصی در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طی ۴۳ هفته در سطح نیروی هوایی ارتش خبر داد.