احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

تصویری از وداع غم انگیر دکتر جمیله سادات علم الهدی دختر ارشد آیت الله علم الهدی و همسر سید ابراهیم رئیسی با پیکر رئیس جمهور شهید را مشاهده میکنید.
مراسم تشییع پیکر شهدای بالگرد حامل رئیس جمهور، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، وزیر امور خارجه و هیات همراه در تبریز درحالی برگزار شد که این شهر تاکنون چنین جمعیتی در مراسمات مختلف به خود ندیده بود.
مسئول قرارگاه اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب:

دکتر رئیسی مردی بود که بی امان کوشید، جوشید و خروشید

دکتر آبشاهی، مسئول قرارگاه در جمع مدیران ستادی در پی شهادت رئیس جمهور مردمی کشورمان اظهار داشت؛ خادم الرضا دکتر رئیسی مردی بود که در راه اعتلای آرمان های امام و انقلاب و مقام معظم رهبری (حفظ الله) بی امان کوشید، جوشید و خروشید
شهادت آیت ا... دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیات همراه ایشان حادثه دردناکی برای ملت ایران تلقی می شود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (ره)، در سه سال ریاست جمهوری، برای خدمت به ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شب از روز نمی‌شناخت. پایان ماموریت ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی، آغاز ماموریت الهام‌بخشی او، از جایگاه خدمتگزاری فدایی و پاکباخته است. اکنون ملت ما همدل‌تر از همیشه شده‌ است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح هیئت عالی رتبه‌ای به ریاست سردار عبدالهی را مامور بررسی ابعاد و علل موضوع سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد که در محل وقوع حادثه در آذربایجان‌شرقی حاضر شده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت
جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.
«بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه‌ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آن‌ها با سلامت عبور کرده است.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور تاکید کردند: همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

در حالی شاخص‌های متعدد اقتصادی نشان دهنده آمارهای بعضاً بسیار منفی در عملکرد دو دولت گذشته است، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه معتقد است که سیاست‌های گذشته درست بوده و اگر به گذشته بازگردد باز هم همان سیاست‌ها را دنبال خواهد کرد.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح روایت خود از عملیات «وعده صادق» تاکید کرد که در کنار پاسخ می‌خواستیم قدرت‌نمایی هم کنیم.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در یادداشتی در کانال تلگرامی خود به واکنش دولت به انتقادات اخیر مراجع تقلید از عملکرد اقتصادی آن پرداخت.
مسیح مهاجری در سرمقاله جمهوری اسلامی خطاب به روحانی:

نامه آقای روحانی به شورای نگهبان یکطرفه است

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نوشت: «وقتی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برگزار می‌شد و بسیاری از افراد سرشناس، با سابقه و صالح توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند تا فرد مورد نظر رئیس جمهور شود، چرا شما احساس نکردید جمهوریت و اسلامیت نظام به خطر افتاده است؟»
حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نوشت: «وقتی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برگزار می‌شد و بسیاری از افراد سرشناس، با سابقه و صالح توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند تا فرد مورد نظر رئیس جمهور شود، چرا شما احساس نکردید جمهوریت و اسلامیت نظام به خطر افتاده است؟»
نامه جناب آقای حسن روحانی، رییس‌جمهور سابق خطاب به ملت ایران در پاسخ به دلایل عدم احراز صلاحیت وی برای مجلس خبرگان رهبری که از سوی دبیر شورای نگهبان اعلام شده، یک سند تاریخی است که علاوه بر دفاع از جایگاه نهاد ریاست‌جمهوری، ریشه بسیاری از نابسامانی‌های امروز جامعه ما و طبعا راه‌حل آنها را آشکار می‌سازد.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص علت بازداشت صادق زیباکلام گفت: این اقدام مطابق قانون بود، حکم وی نیز قطعی شده بود و نامبرده از این حکم نیز خبر داشت و هم‌اکنون یکی از سه حکم قطعی وی اجرایی شده است.