احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: انتخابات 1400 یک طرفه و با رقابت درون جریانی است. اصولگرایان با این پیش‌بینی خوش‌بینانه به استقبال انتخابات رفتند.
یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه اصلاحات چاره ای جز صندوق رای ندارد گفت: در انتخابات اگر گزینه بهترین وجود نداشت باید به گزینه بهتر رجوع کرد و از این جهت شاید اگر بهتر از آذری جهرمی در انتخابات نباشد، اصلاحات از او حمایت کند.
هر گونه کوششی برای یک‌دست کردن جامعه و ساختار مدیریتی آن، آب در هاون کوبیدن است. با  هر سرعتی که از تنوع و گوناگونی فرار می‌کنید با سرعت بیشتری به آن نزدیک می‌شوید. از آنچه که فرار می‌کنید به‌ زودی آن را ملاقات خواهید کرد، یک‌دستی سراب  است.
مصدق این‌قدر تنها بود که حتی یارای گفتن برخی مطالب را به نزدیک‌ترین اشخاص خود نداشت. البته که این وضعیت برای او هزینه داشت؛ ولی این هزینه‌ای است که سیاست‌مدار وطن‌خواه باید بپردازد.
حضور نظامیان در انتخابات و پیروزی‌شان در آن، نظامیان را در جایگاه مربی-بازیکن قرار خواهد داد. .برخی بر این باورند شاید منافع نظامیان و مراکز نظامی و نهادهای رسمی به طور طبیعی با سایر دستگاه‌ها تعارض داشته باشد و اگر بعضی از این تعارض‌ها ماهوی باشد، به شکل تعارضی بنیانی بروز خواهد کرد.
تصور کنید که جنگ است، با نیروهای خط مقدم چه رفتاری باید داشت؟ روشن است که با تمام توان برای آرامش خاطر و دسترسی آنان به امکانات کوشش می‌کنیم. حالا اگر آنان را درگیر کاغذبازی و امور پیش پا افتاده کنیم نتیجه چه خواهد شد؟
ریشه دواندن این تفکر که نهاد‌های انتخابی در کشور آنچنان که باید و شاید اثرگذار نیستند باعث شده که مردم در انتخاب دچار نوعی بی‌رغبتی و دلسردی شوند. مسائل اقتصادی، گرانی‌ها و مشکلات معیشتی نیز مزید بر علت شده که این احساس بر جامعه غلبه کند که دولت و مجلس قدرت حل مشکلات اساسی آن‌ها را ندارند. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری نوعی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به انتخابات شده است.
دبیرکل حزب مردم سالاری؛

باید اعتماد مردم را جلب کنیم

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: ما باید با مردم صادق باشیم ولی باید بپذیریم اعتماد عمومی تا حد زیادی کاهش یافته است.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: علی مطهری شخصیتی اندیشمند و قابل احترام است اما من نشنیده ام که او با هیچ یک از احزاب برای حضور در انتخابات مشورتی کرده باشد و مستقلانه عمل کرده است.
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اعلام کرد:

رئیسی تنها گزینه اتحاد جبهه اصولگرایان

عضو هیات اجرایی شورای وحدت اصولگرایان گفت: حضور رئیسی عامل وحدت همه اضلاع اصولگرایان است وگرنه تعدد نامزدهای اصولگرایان مانع از اجماع این طیف خواهد شد.
یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کاندیداهای ۱۴۰۰ بدانند که سر سفره چرب و نرم و حاضرآماده‌ای نخواهند نشست و این یعنی مشکلات به جای خود باقی است و باید برای رفع آن‌ها برنامه داشته باشند و به فکر اصلاح باشند.
جامعه ایران دچار ویروس «نظرسنجی زدگی» شده است. به همین علت برخی گمان می‌کنند با دستکاری در اعداد و ارقام می‌توان واقعیت را نیز شکل داد، در حالی که واقعیت تابع اعدادسازی نیست. واقعیت مسیر خود را می‌رود. این رقم‌سازی‌ها موجب خودفریبی می‌شود.
مدل «امارت اسلامی افغانستان» ممکن است اذهان برخی نیروهای درون ایران را تحریک کند و آ‌ن‌ها به فکر «امارت اسلامی ایران» بیفتند.
اما و اگرهای انتخابات ریاست جمهوری؛

کاندیداهای ۱۴۰۰؛ دو گزینه قطعی و یک لشگر احتمالی!

کمتر از چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده، اما تاکنون تنها دو نفر به صورت قطعی آمادگی خود را برای نامزدی در این انتخابات اعلام کرده‌اند. انتخاباتی که در حالی که کمتر از چهار ماه به آن باقی مانده بر خلاف ادوار گذشته، فضای سردی بر آن حکمفرماست و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی هم تحت تاثیر این فضا، هنوز یخ احساس خدمتشان آب نشده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور بحث تبلیغات انتخابات را فصل شور و نشاط انتخابات دانست و گفت: به دلیل اهمیت سلامت مردم هرگونه تجمع تبلیغاتی ممنوع است اما نامزدها می‌توانند از پتانسیل رسانه ملی و فضاهای مجازی استفاده کنند.