دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی در دوره جدید شناسایی خلأهای قانونی یا قوانین آسیب‌زا است گفت: معتقدیم اگر از سوی مدیران دستگاه‌ها به واحدهای حقوقی توجه شود بسیاری از مشکلات حقوقی دستگاه‌ها برطرف می‌شود چرا که بعضاً بستر برخی فسادها در دستگاه‌های اجرایی است.
رییس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وقوع تخلفاتی در یکی از استانداری های استان های جنوبی کشور خبر داد و گفت که باید هر چه سریعتر پرونده شرکت هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شود.
قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس؛

در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، باید مراقب اقدامات خود باشیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ایران براساس تحولات آمریکا تصمیم می‌گیرد، اظهار داشت: مسلم است ما این تحولات را با دقت رصد می‌کنیم ولی این نشانه تمایل پیروزی یا باخت فلان فرد نیست. مسلم است که حقوق ایران باید تامین شود و اشتباهات‌شان را جبران کنند.
رئیس قوه قضائیه گفت: برخورد با تصرفات حکومتی را از خود شروع کردیم. اگر نتوانیم بخش هایی که به نحوی با ادارات و سازمان ها در ارتباط هستند را به رعایت قوانین موظف کنیم، از مردم باید چه انتظاری داشته باشیم.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه وضعیت امروز مزد ترس است، گفت: امروز همه جا و همه تیپ مردم، یک‌صدا شده‌اند که اعتماد به دشمن دین و دنیای مردم، عین نفسانیت و خلاف عقلانیت بود.
رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسوول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و ادامه داد: در وضعیت فعلی باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه از یک سال قبل بسیاری کشورها به ما مراجعه کردند و ما هم مذاکراتی با دیگران داشتیم، گفت: زمینه فروش و خرید تسلیحات برای جمهوری اسلامی ایران فراهم است و البته فروش گسترده‌تر خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نحوه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
سلیمی در تذکر شفاهی به دیوان محاسبات کشور:

هزینه کردهای کرونایی دولت را ریز به ریز بررسی کنید

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برداشت شد، اما وزیر بهداشت می‌گوید تنها ۲۷ درصد آن تخصیص داده شده است، آیا زمان ورود دیوان محاسبات نیست.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بین بانکی از ابزارهای قانونی و بازار باز استفاده کند گفت: متاسفانه سیاستگذاری پولی مان با بی ثباتی همراه بوده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه اظهار داشت: ایران هم‌چنان در جهت تقویت صلح، ثبات و امنیت جهانی و با بهره‌گیری از سازوکارهای شناخته شده بین‌المللی در راستای صیانت از حقوق مسلم خود، تلاش خواهد کرد.
ممکن تصویب حداقل سن 45 سال برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اشخاصی همچون آذری جهرمی و بذرپاش را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ناکام بگذارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط فعلی بازار نسبت به عملکرد دولت در بحث ساماندهی خانه های خالی اطمینان ندارد اما قطعا وقتی بازار با اجرای مصوبه جدید مجلس مطمئن شود که دولت برای اخذ مالیات از خانه های خالی مصمم است، شرایط تغییر خواهد کرد.