همدان

معاون شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آب همدان در حد استاندارد است، گفت: آزمایشگاه شرکت آبفا و دانشگاه علوم پزشکی کیفیت و استاندارد را آب تأیید کرده است، بنابراین مردم با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند.
مسئول دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: ساخت و راه اندازی مرکز پیوند قلب و مغز استخوان با همکاری خیران در همدان آغاز شد.
معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به زودی گوشت گوسفندی دولتی به بازار عرضه می‌شود، گفت: از فردا صبح گوشت گوساله دولتی به نرخ ۴۵۵ هزارتومان در بازار همدان به منظور تنظیم قیمت گوشت و ثبات قیمت آن توزیع می‌شود.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: احداث تعداد ۲۶۶ واحد مسکن مددجویی در سال جاری در دستور کار بهزیستی قرار دارد که تاکنون ۱۳۱ واحد مسکونی آن به مددجویان زیر پوشش تحویل شده و به بهره برداری رسیده است.
شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرد:

بارش امسال افزایش چشمگیری داشته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: میانگین بلندمدت بارش در استان همدان ۳۲ میلی‌متر بوده است، اضافه کرد: بارندگی روزهای اخیر نسبت به بلندمدت تغییری نداشته است.
فرماندار درگزین گفت: درگزین در گذشته میزبان خاکسپاری دو شهید گمنام بوده که در شهر قروه به خاک سپرده شدند و هم اکنون نیز با پیگیری های صورت گرفته میزبان شهید گمنام دیگر خواهد بود.
فرماندار نهاوند با بیان اینکه نهضت ملی مسکن از اصلی‌ترین طرح‌های دولت سیزدهم است و لازم است همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری و فعالیت داشته باشند، گفت: بهسازی روستایی و اجرای نهضت ملی مسکن از اولویت‌های شهرستان نهاوند است.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به ابرناکی هوا دمای روزانه در برخی از نقاط استان بین ۲ تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
یک قلاده گرگ خاکستری که در استخر ذخیره آب کشاورزی شهر مریانج، همدان سقوط کرده بود، از مرگ نجات یافت و به زیستگاه خود بازگشت.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه مورد مثبتی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نهاوند مشاهده نشده است، گفت: لازم است دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان برای مقابله با این بیماری در آمادگی کامل باشند.
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه طی روزهای آینده تداوم هوای سرد را در استان خواهیم داشت، پیش‌بینی کرد: طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پروژه های جهاد آبرسانی به روستاهای کبودرآهنگ و فامنین در حال انجام است.
سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: طبق آخرین آمار طی شش ماهه نخست امسال ۳۶ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.