قم

کارشناس هواشناسی قم اظهار کرد: برای سه‌شنبه آسمان ابری و در بعد ازظهر افزایش ابر همراه با بارش برف پیش بینی می‌شود.
رئیس دانشکده صدا و سیمای قم بیان کرد: امروز رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار برای پیش بردن اهداف یک حکومت هستند؛ کشور ما نیز با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها باید به‌ دنبال این باشد تا ارزش‌های انقلاب اسلامی و منافع جمعی ملت‌ها را باز نشر دهیم. دانشکده صدا و سیما نیز در راستای این اهداف اقداماتی را انجام دهد.
رئیس اداره اجرای ساختمانهای دولتی و عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مهمترین طرحی که در حال اجراست، طرح نهضت ملی مسکن است که اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه می توانند از مزایای آن از جمله ساخت واحد مسکونی با قیمت تمام شده و زمین رایگان و پرداخت تدریجی هزینه های آن بهره مند گردند.
مدیر ستاد دیه استان قم  با اشاره به نقش خیرین در شادی آفرینی برای خانواده‌های زندانیان بیان کرد: 137 زندانی در 10 ماهه نخست سال جاری از زندان به همت ستاد دیه آزاد شدند.
به یُمن سال‌ها جهاد و اجتهادِ عالمان وارسته و روشنگریِ دانشمندان و نخبگان فرهنگ و تمدن این مرز و بوم و مجاهده‌ی مومنانه و ایثار و شهادت این ملت تاریخ ساز، ایران اسلامی، عزیزتر، سربلندتر، پرافتخارتر و مقتدرتر از بسیاری از مقاطع تاریخ حیات خود پیش می‌رود و به حامی أمن و مطمئنی برای آزادگان و خداباوران جهان تبدیل شده و چون سدی سترگ منطقه را از خواب‌های آشفته استکبار و داعش سازان مصون داشته به فضل خدا و در تکاپوی شکل دادن زمانهای نو و عصری جدید است که در آن پرچم توحید، اخلاق و کرامت انسان بیش از پیش خواهد درخشید ان شاء الله.
همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار استاد موسویان(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس قم، ‌ بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می شود و پذیرای علاقمند به مباحث حکمرانی و آینده پژوهی خواهد بود.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز با مسئله ای بسیار راهبردی مواجه هستیم سونامی کاهش جمعیت، ازدواج و افزایش سن افراد است و این مقوله باید مورد توجه همه نهادهای حاکمیتی و تشکل‌های مردمی باشد.
مرجع تقلید شیعیان گفت: ارتباط با ائمه اطهار(ع) گاهی با طهارت روح، نماز شب و ‏دعای سحر است، این موضوع و محمول و مسئله ندارد، راه فکری ندارد و با طهارت روح می‌توان علوم الهی را کسب کرد.
نشست علمی با موضوع “ماهیت پارادایم” روز یکشنبه ۲۵ دیماه سال جاری ساعت ۱۳:۰۰ در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، کوی شهید میثمی برگزار می شود.
اولین نشست کار گروه امور تربیتی، ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان ستادی معاونت های وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهرن در دفتر ستاد همکاریها در قم بر گزار گردید.

معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری قم با صدور بخشنامه‌ای ساعت کاری ادارات قم را در راستای مدیریت مصرف گاز از هفدهم دی ماه از ساعت ۹ صبح اعلام کرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو استان قم ضمن اشاره به این که کلاس‌های تقویتی در پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی و برای دروس فارسی و ریاضی در حال برگزاری است، گفت: معمولا تراکم دانش آموزی در کلاس‌ها ۳۸ تا ۴۰ دانش آموز است اما تراکم کلاس‌های تقویتی با هدف بهبود عملکرد معلمان ۱۵ دانش آموز است.