خراسان رضوی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت:

راهیابی ۳۱ نخبه قرآنی خراسان رضوی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۳۱ نخبه قرآنی استان خراسان رضوی به مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم راه یافتند که از ۱۸ آبان ماه همگام با قاریان و حافظان کشور در این مرحله حضور می‌یابند.
رئیس مرکز تحقیقات پنبه شرق کشور:

واردات مافیایی پنبه موجب افت قیمت می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات پنبه شرق کشور گفت: برخی مواقع در زمینه واردات پنبه به صورت مافیایی عمل می‌کنند و در فصلی که پنبه درحال برداشت است، بیش از نیاز کشور محصول وارد و این موجب افت قیمت می‌شود.
جمعیت هلال احمر نیشابور:

نجات 7 شهروند نیشابوری از دره عزرائیل

پس از ۶ ساعت تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر نیشابور شهروندان گرفتار در ارتفاعات برف ریز به منطقه امن انتقال یافتند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیرجند، این شهر را جزو آلوده‌ترین شهر‌های کشور از نظر بروز بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: چند روزی است شاهد روند رو به افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در خراسان‌جنوبی و به‌ ویژه بیرجند هستیم.
شعار هفته پیشگیری از مسمومیت ها؛

با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکم تا هفتم آبان‌ ماه هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نامگذاری شده و پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم» از شعارهای این هفته است.
دو تن از معاونان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به اتفاق جمعی از کارشناسان طرح‌های معدنی این وزارت‌خانه از طرح معدنی احداث کارخانه کنسانتره «فولاد خراسان» در سنگان خواف بازدید کردند.
مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان:

تشویق صادرات، یک سیاست ضد تورمی است

آیا تا به حال به عنوانی که برای روز 29 مهرماه در تقویم رسمی کشور ثبت شده، برخورده اید؟ بیش از دو دهه از ثبت عنوان «روز صادرات» در تقویم ملی می گذرد؛ اتفاقی نمادین که می تواند از ابعاد و اهمیت «ملی» این روز، برای مردم و اقتصاد کشور حکایت کند. اما در کشوری که برای دهه ها، مهم ترین منبع درآمد صادراتی اش، منافع حاصل از صادرات نفت بوده، این عنوان معنای دیگری می یابد؛ تاکید بر نقش صادرات و خروج از اقتصاد «تک محصولی» و نهادینه کردن باور به توانمندی تولیدکنندگان ایرانی برای حضور رقابتی در بازارهای فرامرزی و ترسیم نمایی چند وجهی از تولید کشور، پاسخی به چرایی بزرگداشت صادرات و در واقع صادرکنندگان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصادی که ۸۰ درصد دولتی و در گرو تصمیم‌گیری افرادی خاص باشد، نتیجه‌اش چیزی می‌شود که می‌بینیم؛ یکسری می‌خواهند که اقتصاد در انحصار خودشان باشند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: تعداد صنایع تبدیلی فعال این شهرستان ۴۶ واحد بوده که شامل بسته‌بندی خشکبار، گیاهان دارویی، خوراک دام و طیور ، فرآورده‌های لبنی، رب گوجه‌فرنگی و بسته‌بندی بذر گندم است.