آذربایجان شرقی

رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:

علامه‌ای از دیار آذربایجان که تاریخ تفسیر قرآن را تغییر داد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: علامه طباطبایی شخصیتی کم نظیر در جهان اسلام، مفسری بزرگ، فیلسوفی سترگ، عارفی وارسته و فقیهی عالی مقام و صاحب آثاری وزین و ماندگار برای جهان اسلام است، تنها یکی از آثار و برکات وجودی علامه طباطبایی، کتاب تفسیری «المیزان» است که تاریخ تفسیر قرآن کریم را به دو قسمِ قبل و بعد از خود تقسیم کرده است.
قائم مقام شرکت آبفای آذربایجان شرقی خبر داد:

آلودگی آب شرب مجتمع شهید لشکری آبش احمد تکذیب شد

در پی مراجعه جمعی از اهالی آبش احمد در روز گذشته به مراکز درمانی با علایم مسمومیت و بروز این احتمال که ممکن است آب منطقه آلوده شده باشد، قائم مقام شرکت آبفای آذربایجان شرقی، شایعه آلودگی آب شرب مجتمع آب رسانی شهید لشکری آبش احمد را تکذیب کرد.
امام جمعه تبریز گفت: دستگاه سیاست خارجى ما با بهره مندى هوشمندانه و فعال از این راهبردها، باید از این ظرفیت به وجود آمده استقبال کرده و براى پایان دادن به جنگ و آغاز گفتگوها تلاش کرده و توطئه هاى صهیونیسم خبیث را هرچه سریع تر خنثى کند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با تشریح ابعاد جدیدی از جرایم سارقان مسلح خیابان حجتی تبریز، از دستگیری اعضای این باند سرقت در استان، خبر داد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه متوازن نقش مهمی در رفع معضلات اجتماعی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه متوازن در تمام نقاط استان، گفت: این رویکرد می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش و رفع معضلات اجتماعی داشته باشد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای صحبت در مورد عوارض قطعی کرونا نیاز به گذشت زمان و مطالعات گسترده تری است ولی با وجود این شاهد عوارض متعددی در طول دوره بیماری هستیم که از مهمترین آن‌ها عوارض قلبی- عروقی و مغزی به دلیل افزایش انعقاد پذیری در خون است.
نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: باتوجه به این‌که مواداولیه روغن نباتی وارداتی است، جهش قیمت ارز، وجود تحریم‌ها و عدم تخصیص ارز مهمترین عامل کمبود این گروه کالایی در بازار است.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت سیاست‌های تولید مسکن بویژه برای اقشار محروم و کم ‌درآمد، اقدامات انجام‌شده در این حوزه را در استان ناکافی دانست و گفت: کمبود بودجه و اعتبار دلیل کافی برای کم‌کاری در این حوزه نیست و باید از امکانات خوبی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا ویروس در مراغه و اجباری شدن استفاده از ماسک از درب منزل، تمامی اصناف موظف به استفاده از ماسک در محل کار خود هستند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی خواستار برخورد با هنجارشکنان، شابعه‌پراکنان و اخلال‌گران امنیت اقتصادی در جامعه شد و گفت: تنظیم بازار در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی:

کوزه‌کنان به قطب مسابقات اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌شود

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای افزایش امکانات موتورسواری و اتومبیل‌رانی در سطح استان تلاش می کنیم، گفت: در این راستا قرار است ساختمان هیات متشکل از بخش اداری و خوابگاه و نیز یک پیست در شهر کوزه‌کنان احداث شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه:

بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه آبان ماه پایان می‌یابد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با اشاره به تلاش همه ارگان‌های مسوول برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، پیش بینی کرد که عملیات بازسازی تا اواسط آبان ماه امسال پایان یابد.